Alex Helmsgård Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Heisann, vurderer å kjøpe en E34 525i som har blitt byttet fra m50b20 til m50b25 og lurer på om dette vil bli merket på eu? selger sier han har hatt den på eu før mange ganger med b25'en. og si vis jeg hadde vært så uheldig å krasjet, hadde de sjekket om det var original motor eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 (endret) Heisann, vurderer å kjøpe en E34 525i som har blitt byttet fra m50b20 til m50b25 og lurer på om dette vil bli merket på eu? selger sier han har hatt den på eu før mange ganger med b25'en. og si vis jeg hadde vært så uheldig å krasjet, hadde de sjekket om det var original motor eller ikke? Jeg hadde ikke tatt sjansen! Som du skriver, skulle du være så uheldig og komme utfor en ulykke.............. Få all ombygging inn i vognkortet!!!! Endret Januar 12, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Mest sannsynlig merka dei ingenting. Motorane er omtrent identiske utapå. Men som min vise bimmers-kollega over meg her seier: Få det inn i vognkortet. Men ikkje sei til Biltilsynet at motoren allerede står i bilen, for då kan du bli dratt inn på teknisk kontroll og komma derifrå utan skilt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex Helmsgård Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Mest sannsynlig merka dei ingenting. Motorane er omtrent identiske utapå. Men som min vise bimmers-kollega over meg her seier: Få det inn i vognkortet. Men ikkje sei til Biltilsynet at motoren allerede står i bilen, for då kan du bli dratt inn på teknisk kontroll og komma derifrå utan skilt hmmm okei, men er ikke dette ganske dyrt`? må man ikke betale 1000kr på ekstra hest eller noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Nei. Ikke på en bil som antagelig har vært i Norge i 10-15 år. Minst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 hmmm okei, men er ikke dette ganske dyrt`? må man ikke betale 1000kr på ekstra hest eller noe lignende? Spørs når bilen er førstegangsregistrert i Norge. Står noe om det her: http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex Helmsgård Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Spørs når bilen er førstegangsregistrert i Norge. Står noe om det her: http://www.bsr-tuning.no/Gatebil-ulovlig-trimming.pdf bilen er registrert i 1991 så 0 kroner og registrere dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Du må betale for nytt vognkort. Uansett, så må søke om ombygging, bevise at bilen er teknisk lik en 525i og blablablabla, så det er ikke bare til å møte opp. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 (endret) Du må betale for nytt vognkort. Uansett, så må søke om ombygging, bevise at bilen er teknisk lik en 525i og blablablabla, så det er ikke bare til å møte opp. Det er et ordtak som lyder som følger: Lettere og få tilgivelse, enn tillatelse. Men det gjelder IKKE hos biltilsynet!!! 1. Søke først med nødvendige papirer. 2. Få tillatelse. 3. Så kan man begynne med ombygging (I dette tilfelle motorbytte) 4. Bilen må vises biltilsyne for godkjenning! Endret Januar 12, 2015 av Espen A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå