Cab3serie2009 Skrevet Januar 27, 2015 Share Skrevet Januar 27, 2015 Skal en tur innom nordre del av Tyskland i sommer, og ønsker å høre om noen vet om gode veier i den delen av landet. Tenker da spesifikt på motorvei av typen 200+. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 Autobahn er fin, men er mye 130 soner rundt de store byene. Så skal man gasse på kan det være lurt å ta dette mellom byer. Står ofte skiltet at 130 sone opphører. Ellers er det vel lurt å gjøre slikt etter at verste rushtrafikken har roet seg Og følg med i speilet, uansett hvor fort man kjører er det alltid en som er raskere. Jeg tenker på de hovedveiene som er merket med blått på google maps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 (endret) En av de beste strekkene er nok A7 syd for Hamburg retning Kassel/Gøttingen. Kjører du i retning Hamburg sent på kvelden i skumringen er det perfekt fordi siste rest av dagslys sørger for kontraster og gjør kjøringen lettere, samtidig som det er mindre trafikk. Det er 3 filer hver vei, og høy fart på det strekket. Husker jeg lå der i 235 km/t i mange mil, men ble frakjørt av AMG-Mercer og en SAAB 9-3 Turbo. Bare ikke kjør i retning Berlin eller Bremen/Dortmund, de veiene er ikke like optimale for grising. Endret Januar 28, 2015 av Werther Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 28, 2015 Share Skrevet Januar 28, 2015 Jeg synes A1 ifra Hamburg, forbi Bremen og ned mot Munster er helt fantastisk. Her er det stort sett seks kjørefelt, tre i hver rettning og strekkene er lange og snorette med mye fri fart. Eneste er at det kan være mye trafikk der til tider så det er anbefalt å kjøre sent på kvelden/natten om man skal kjøre fort over lengere tid, selv følte jeg at jeg ikke kunne kjørt fort nok her. Sperra på 250 km/t var bare i veien synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cab3serie2009 Skrevet Februar 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2015 Takk for svært gode og informative svar fra samtlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå