Gå til innhold

tette fuktsperre i døra med.. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.  driver å bytter dørpanel på 730n..

forrige eier har fått høyttalerene byttet samt høytalerkablene.   da jeg tok av dørpanelet så jeg jeg at de hadde bare stukket hull i fuktsperra for høyttalerkabelen...  så er var det litt vått.   har bare sjekket en døre enda.. 

så må legge om høyttalerkablene litt.   men hva skal jeg tette hullene med?    og hvor får man tak i sånn fugestoff som er brukt rundt kanten?   googlet noen som snakket om butyl.  dette kan sikkert brukes rundt men hva med hullene?! 

http://biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Butyltetning-364801/

Skrevet

hei.  driver å bytter dørpanel på 730n..

forrige eier har fått høyttalerene byttet samt høytalerkablene.   da jeg tok av dørpanelet så jeg jeg at de hadde bare stukket hull i fuktsperra for høyttalerkabelen...  så er var det litt vått.   har bare sjekket en døre enda.. 

så må legge om høyttalerkablene litt.   men hva skal jeg tette hullene med?    og hvor får man tak i sånn fugestoff som er brukt rundt kanten?   googlet noen som snakket om butyl.  dette kan sikkert brukes rundt men hva med hullene?! 

http://biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Butyltetning-364801/

Når jeg drev med dette på bilen min, så brukte jeg Sikaflex, var det folk rundt om anbefalte, får det på Clas Ohlson blant annet: http://www.clasohlson.com/no/Sikaflex-291i-lim--tette--fugemasse/Pr341033002

Skrevet

sikkert ikke dumt med sica rundt kanten nei.   men hva med hullene?  er jo ikke lett og fuge igjen ett hull for å si det slik..

Skrevet

Sikaflex som nevnt, Tec7, superfix, osv. Mye det samme i alle produktene. Mtp at du kanskje en dag må ha det opp igjen for feks fiks av vindusheis o.l så ville jeg valgt noe som bare er fug og ikke lim..

Er du i nærheten av en Byggmakker/Carlsen Fritzøe treffer du ofte på noen som har litt peiling.

Skrevet

Gaffa teip, hvis du skal være 200% sikker våtromssilikon eller tek 7 på den andre siden så det ikke kan komme fukt på limflaten til gaffa teipen.

Skrevet

da satser jeg på gaffa og sikaflex :D   kan jeg bare ta ut høyttalerledningen i enden av fuktsperra og fuge godt her?   skal se om jeg klarer og få kablene ut sammen med de originale : )  husker ikke 100% hvordan det så ut der nå.. 

Skrevet

IKKE bruk butylen fra biltema hvertfall, jeg prøvde den første gang jeg bytta og det var no forbanna dritt.
Ble aldri seigt nok til og klare og holde på plass fuktsperra. Og det var et helvete og gjøre reint etterpå.

Jeg brukte butylbånd fra Wurth. Det funket greit, og er veldig likt det orginale.

Kjipt og lime fast fuktsperra om du må ha den av igjen senere..

Skrevet

dyrt med butyl fra wurth da?   får kanskje litt rabatter der gjennom jobb :)    kjøpte gaffa og sika i dag, men jeg liker igrunn ikke tanken med å lime dette for alltid.  

Skrevet

Husker ikke nøyaktig, var fadern som handla det til sin egen. Lurer på om rullen kosta rundt 700,-, men det var jo nok til begge dørene mine, og hvertfall ei på hans.. Og mener der er fortsatt litt igjen. :)

Men det er en fordel at både butylbåndet og døra er godt oppvarma, da det ikke limer like godt når det er kaldt. :)

Jeg kjøpte ny fuktsperre også, da den gamle var litt grisete og det ville ikke feste seg skikkeilg. Kosta 350,- mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...