m520 Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Ser at mange fjerner EGR og monterer ett slags blokkesett til swirl flapsene. Dette gjelder en M47D20 motor som står i en 520d. Er dette noe jeg burde gjøre? Hva er fordelen med dette? Noen bakdeler? Kjører ca 5.000 km i mnd om det skulle ha noe og si. Eventuelt noen linker til der hvor jeg får bestilt deler? Forstår litt lite av det her, så en god beskrivelse mottaes med stor takk! -God helg'a!
Otis Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 På din motor så tar du bare av vakuum slangen som går inn på egr ventilen. Du trenger ikke å gjøre noe annet. Du har ikke swirl flaps på sikt motor.
m520 Skrevet Januar 31, 2015 Forfatter Skrevet Januar 31, 2015 Hihi, så det er ikke verre? Leste noe om en som hadde gjort noe med swirl flapsene sine på en sånn motor jeg? Jaja, takk for tips
Otis Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Umulig. M47d20 har ikke swirl flaps. Men bare koble av den lille tynne svarte med mulig litt blått på seg. Den er på baksiden eller på høyre siden av egr ventilen når du står foran bilen.
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 M47 motoren til BMW kommer i mange varianter, en uten og noen med swirl flaps. M47TU2 motoren har swirl flaps som er pneumatisk aktuert. Så når du tar av vakumslangen så fjerner du aktuering av swirlflapsene men de vil fremdeles være der. Jeg vet ikke hvilken årsmodell din er så kan ikke svare deg hva din bil har. Men du kan kikke litt på denne siden for info: http://www.bmwforums.info/general-guides-and-how-to-s/993-bmw-diesel-engine-swirl-flaps-to-swirl-flaps.html
Otis Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Korrekt informasjon fjpopp. Men ubrukelig info for ts da ts eier en 520d som kun har M47d20 i 136hk. Så da gjelder ikke din info for ts.
m520 Skrevet Februar 1, 2015 Forfatter Skrevet Februar 1, 2015 (endret) Skal jeg Blende den vacuumslangen, eller bare la den ligge der? Og hva godt har det for seg og stoppe EGR'en? Endret Februar 1, 2015 av m520
TRF Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 http://bimmers.no/blog/4-trf-performances-logg/ http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/ Der burde du finne det du lurer på og litt til.
Otis Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Skal jeg Blende den vacuumslangen, eller bare la den ligge der? Og hva godt har det for seg og stoppe EGR'en? Du kan godt blende den, med feks en skrue. Så den ikke kan suge noe skitt. Ellers har trf nevnt at egr ventilen kan åpnes ved nok vakuum/turbulens i innsuget om fjæra på egr er slapp. Men det problemet hadde aldri jeg på min.
TRF Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Mottrykk i eksosmanifold under spool up (som kan bli en hel del mer enn ladetrykket) Spesielt e46 330d m57n sliter med dette.
Dinge Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Er dere helt sikre på ar m47d20 ikke har swirl flaps? Jeg hadde tenkt til å plukke av innsuget på min i morgen for å fjerne dette Slipper jeg da
Otis Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Om det er 136 hk så leter du forgjeves etter flaps.
Dinge Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Supert Nå er jeg jaggu glad jeg klikket inn hit Når jeg tenker meg om så skjønner jeg det jo. Hadde en 520d jeg hadde av innsug på for å fikse lekkasje på dyser. Der var det jo ikkeno vacumklokke
tobiasw Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Får man noen forvarsel på om swirlflaps er på vei til å bli dårlige/ryke? Går motoren annerledes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå