Alexander.skaar Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Er ute etter en førstebil da eg blir snart 18år! akkurat no ser eg på en 1998 mod 320i som har gått 220k med full service og kun to eigere.er 220k langt for desse motorane? tenker at eg kommer til å ha bilen ei stund og kommer sikkert til å passere 300k.den koster 43k, så lurer på om det er bedre å satse på noe som har gått mindre? og betale mer
E.C. Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Om bilen har blitt godt passet på så skal motoren som sitter der fint greie 300k. Det dukker jo gjerne opp diverse småfeil med eldre biler, men om du har tenkt å ha bilen en stund og kanskje skru på litt selv også kan en e46 være en fin bil. Uansett er det greit å ikke sprenge banken på selve i bilen i tilfellet det kommer opp noen uforutsette problemer.
gullsakar Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 dukker nesten opp mer små feil med nyere biler.. over 200k er bare godt innkjørte motorer som fint kan gå like mye en gang til.. vedlikehold er stikkordet som det nevnes over også..
Espen Aass Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 (endret) Om bilen har blitt godt passet på så skal motoren som sitter der fint greie 300k. Det dukker jo gjerne opp diverse småfeil med eldre biler, men om du har tenkt å ha bilen en stund og kanskje skru på litt selv også kan en e46 være en fin bil. Uansett er det greit å ikke sprenge banken på selve i bilen i tilfellet det kommer opp noen uforutsette problemer.+ 1Service historie er viktigere en km. Og selvsagt kjøremønster. Mye småkjøring er ikke bra. Langkjøring er og foretrekke etter hvor langt bilen har gått. Om bilen har gått 300000+ har lite og si hvis service er fulgt. Og lite småkjøring. Hadde heller gått for det, enn en som har gått 150000 og aldrig hatt service. Endret Januar 31, 2015 av Espen A.
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Motor er ikke problemet her hvis en har byttet olje og fulgt vanlig oljeservice. E46 var min første BMW og den har jeg ennå. Vanlig er rust bak på hjulbuer, foringer, rustet ekspander for håndbrems og ikke minst men verst, opplagringspunkt for bakre travers har en tendens å slå gjennom karroseriet hvis bilen har vært kjørt på hardt underlag, noe som er vanlige norske veier. Så hvis foringene ser grei ut og understell generelt og du likevel hører dunkelyder fra bak ville jeg tatt en nøye sjekk av traversfeste bak. Ellers er bilen helt konge
Ron Jeremy Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 E46 er en glimrende bil. Ville gått for en med bensin, 323, 320 evt 318i i den rekkefølgen. Tilstand og oppfølging er viktigere enn "lav" km.
Alexander.skaar Skrevet Januar 31, 2015 Forfatter Skrevet Januar 31, 2015 Vurderer og 520i men har hørt at dei ikke er like gøy å kjøre
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Det er en BMW, er gøy å kjøre uansett. Kan si at begge er gøy å kjøre. Jeg likte best chassiet til E39, helt fantastiske kjøreegenskaper.
bmwmann24 Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 5 serie f.eks 523i er slettes ikke feil:) Valgets kval, e46 eller e39.. Begge er meget bra. 220.000 velholdte kilometer er ikke faretruende langt. Mulig du kan få litt tikking i ventiler og litt rasling i vanosenhet, men dette er ikke livsfarlig. Vanosenhet kan repareres med nye o-ringer og ventiltikkingen (løfterne) kan fikses med et oljeskift skaff gjerne litt Prolong å bland i oljen, dette har jeg gjort i maange år nå og motorene høres veldig bra ut mekanisk etter tilsetting. Alle BMW er kule biler så lenge det er sekser under panseret;)
Alexander.skaar Skrevet Januar 31, 2015 Forfatter Skrevet Januar 31, 2015 skal se på en 320ic 2000mod neste helg, gått 170k. Den vart bruktimportert i 2005 er det eit minus? Eller går det fint?
E.C. Skrevet Januar 31, 2015 Skrevet Januar 31, 2015 Trenger ikke å være noe ulempe det, om serviceheftet er utfylt. Skal godt gjøres å finne veier med mer salt på enn i Norge.
Alexander.skaar Skrevet Februar 1, 2015 Forfatter Skrevet Februar 1, 2015 Den vart bruktimportert til Norge i 2005, deretter tectylbehandla. Hatt to eiere i Norge. Men ser at det e lite utstyr, ikke varmeste, lyktespyler, automatisk klimakontroll.
Thundercoil Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Husk å sjekke priser på forsikring, før du kjøper E46 er dyre biler for unge mennesker. Hehe turbina10 reagerte på dette 1
Espen Aass Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Vurderer og 520i men har hørt at dei ikke er like gøy å kjøreForeslår at du prøvekjører for og se om bilene er til dine forventninger.Mulig du blir positivt overrasket.
Alexander.skaar Skrevet Februar 1, 2015 Forfatter Skrevet Februar 1, 2015 ok, men står no mellom 520i sedan og 320i coupe, begger er importbil med ikke så alt for mye utstyr. men 320 har xenon som ikke er godskjent, er det vanskelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå