Lordstian Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 Hei, har en 91mod e36 320 med en gammel m50 motor uten vanos stående som ikke starter pga null gnist. Ble anbefalt å få tak i ny veiv og kam sensor men har vist seg å være vanskelig da motoren er gammel og det ikke er så mye deler tilgjengelig til denne modellen. Det jeg da lurte på er om jeg kan ta veiv/kam sensor fra en nyere modell og sette inn?
Otis Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 Ganske sannsynlig. Sålenge den passer i hullet eller braketten. Det er egentlig bare en magnet så...
E.C. Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 RealOEM oppgir at det er forskjellige delenummere mellom M50 non vanos og M50/M52 vanos på kamsensor, men det er jo i prinsippe samme sak, som nevnt over. Kanskje du kan låne fra noen bare for å sjekke om det løser problemet ditt.
bmwmann24 Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 De sensorene der er jo ikke vanskelig å finne.. kam gsbildeler veiv gsbildeler ebay veivsensor ebay kamsensor
E.C. Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 Skal være forsiktig med sensorer fra Ebay. Slet med det nå nylig. Bilen ble mer tungstarta og automatkassa starta å spytte ut feilmeldinger. Byttet tilbake til original og ikke opplevd noe feil siden. Starter med en gang også. Kan selvfølgelig ha vært uheldig, men er nok noe å ha i bakhode, spesielt om man driver med feilsøking.
Otis Skrevet Februar 3, 2015 Skrevet Februar 3, 2015 Neida, det E.C. sier er korrekt. Mange her som melder ifra om at alt annet enn OEM er for dårlig, når det gjelder sensorer, spesielt kam/vei og ABS.
Lordstian Skrevet Februar 4, 2015 Forfatter Skrevet Februar 4, 2015 Fant og fikk bestilt sensorer som, rent teoretisk hvertfall, skal passe. men lurte på en ting til, og det var om noen har god peil på releer som sitter opp under dashbordet på førersiden? for mine utrente og ikke spesielt erfarne øyner så ser det ut som det mangler en god del hvertfall. Om noen hadde hatt bilder av hvordan det ser ut komplett eller kunne forklart hvilke jeg mangler, så hadde jeg satt veldig stor pris på det. Bilde 1Bilde 2
E.C. Skrevet Februar 4, 2015 Skrevet Februar 4, 2015 Mye å ta av for å komme dit da? Kan evt prøve i morgen, men har M52 og automat, så kan hende det er noen fler som standard.
bmwmann24 Skrevet Februar 5, 2015 Skrevet Februar 5, 2015 Jeg har i alle fall ikke hatt problemer med sensorer kjøpt fra ebay, men så har jeg en gammel maskin fra 91 selv.. Kanskje nyere biler er mer følsomme? Ang rele så kan dette ha med utstyrspakke å gjøre, jeg har og flere tomme beholdere, samme med nye biler.
quandt1960 Skrevet Februar 6, 2015 Skrevet Februar 6, 2015 Hei, har en 91mod e36 320 med en gammel m50 motor uten vanos stående som ikke starter pga null gnist. Ble anbefalt å få tak i ny veiv og kam sensor men har vist seg å være vanskelig da motoren er gammel og det ikke er så mye deler tilgjengelig til denne modellen. Det jeg da lurte på er om jeg kan ta veiv/kam sensor fra en nyere modell og sette inn? Er jo i utgangspunktet en helt vanlig Hall sensor så det burde gå fint uten at jeg kjenner koblingsskjema og signaler på E36 da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå