Gå til innhold

Sedona rød E82 123d, Solgt


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Antennen som ikke har godt nok signal. Min tullet endel før jeg monterte original på taket, spesielt etter at jeg hadde tatt en ferje e.l.

Hmm ok.. jeg får sette igang med haifinne prosjekt da.. kabelsett fra ebay e.l. eller hjemmelaget?

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uoriginale antenne tuller også.. Så blir montering av original her også! :) trenger fakra ledning fra cic til antenna, er vel best å kjøpe ferdig forlengelsesledning, stress å lage til fakra selv.

Ja så de hadde på koed nå, skal bare finne hvilken som er rett.. så har jeg snakket med bmw om de kan ta på seg jobben.. borre hull i bilen vil jeg har rustgaranti på osv :) kabelstrekk og demontering gjør jeg i forveien bare tenker jeg.

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radioen har også fått litt dårligere signal etter jeg satt inn anlegget så skal se om jeg må flytte litt på noe strømkabler.. går radioantennekabel inn i mulf2?

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radioantennen går ikke inn i mulf nei.

 

Jeg har forøvrig eBay-kabel til antennen, fungerer fint det.

 Har du antenna fra en 1 serie eller funker hvilken som hellst? sliter med å finne den kabelen alså, lite så selger slikt... du har ikke navn på selgeren fra din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt original takentenne, og kjøpte en tilfeldig kabel med fakra-kontakter (link).

Takk [emoji5] blir bestilt nå snart, skal se hvordan denne kina greia klarer turen ålesund-stavanger først [emoji4] pluss må få svar fra BMW ang tak antenna, di snakket noe om forsterkninger i taket som kunne være i veien når det ikke var antenne der fra fabrikken..

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått satt i ene nye RCA adapteren, da den ene var DOA på 2 kanaler.. så nå funker lyd forran og bak.. meeen, småkrise.. lyden i forran på passasjersiden er nå borte.. kan jeg ha ødelagt signalet i org forsterker? Den gir lyd om jeg bytter forran og bak..

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at etter jeg kjørte ålesund-stavanger nå så kommer det ikke opp i "journey computer".. noen som vet hva det kan være?

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme, og klarer ikke å finne utav hva som forårsaker dette. Den fungerer helt fint i e61-en.

 

Har prøvd både med og uten emulator, samt med forskjellige emulatorer uten at det har hjulpet på.

 

En teori jeg har er at min CIC opprinnelig kommer fra en e90 (dette fant jeg ut via VIN-nummeret jeg leste ut fra den), og at den må flashes om til 1-serie-software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min er derimot fra en e82 2011, og burde da klare jobben ettersom den er programmert til 1 serie.. hmm, will have to try the ol interweb on this one!

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe forskjell på 1 serie og 3 serie CIC software da da man oppdaterer begge med samme DATEN E89 filer.

Kan jo hende det vil hjelpe å flashe hvis det er noe feil med software men er nok ikke pga 3serie/1serie software :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet utav dette.. bjornoen har du samme problem? Du hadde vel koda inn din? Problemet skal ligge i at emulator stjeler speed signalet inn for å lure bilen. Enten om du har VIM eller ikke. Skulle gå ved å programmere den inn slik den svarer til org VIN men da er emulatoren ut vinduet [emoji14]

Kan ikke 100% bekrefte dette men fikk ledt en problemløsning en plass..

Skriveleif sponset av Galaxy S5 og Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...