BMWE39turbo Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 (endret) Hentet meg igår en E39 M5 med 163 000 på telleren, lager egentlig denne tråden mest for en oppdatering på ting som gjøres og hvilke planer som skal gjøres. Og slik at eg har noke å sjå tilbake på Reiste til Trondheim med min far kl 3 om natten, hadde egentlig ikke det største forventningene til bilen, da den virket billig iforhold til foreksempel andre M5-er tilsalgs. Men vart positivt overrasket, bilen er greii i lakk, men litt riper er det, så poleres må den, mulig eg påspanderer hellakkering med tiden også. Men den virker generelt sett godt ivaretatt. Fikk med 10L dyr olje frå Tyskland, nye lykteglass på begge sider, siden den ene hadde en sprekk, filter, og div annet smått. Vinterhjul hadde han ikke da bilen har stått vinterlagret, så vart en forsiktig tur hjem på sommerhjulene, dette gikk heldigvis bra.Brukte 1,5t på utvendig vask igår, under og oven, viktig å få vekk all dritten! Så nå er den vinterparkert i garasjen, ivente på oppgraderinger og sommer. Har alltid drømt om M5 siden dagen eg kjøpte førstebilen min, en E39 520d, og kan si at bilen var like bra som forventet og enda litt til! for en herlig bil! føles egentlig helt annerledes ut enn en vanlige E39 synes eg, trudde ikke man kunne like en bil så mye haha.. Litt oppgraderinger blir det, men skal prøve å ikke "overdrive" er jo en gentlemans car og det bør synes igjen, vil ikke at den skal sjå ut som en oppråna 520i, eg er kanskje 20 år, men det trenger ikke vise igjen på bilen Har et stort ønske om å rekke GS treffet 6. juni! og prøver sjølvsagt på det, men jobber en del osv så får sjå, men det er vertfall målet iår! Planer til sommeren;-Sorte nyrer - X - Shadowline rundt vinduer - X - Sort diffusor- Hamann lippe - X - Nytt "gitter" til fremfangern med bremsekjølere - X - US blink + hvite pærer - X- Sote ruter- Coilovere- Oljeskift + filter - X - Mufflerdelete- Ac schnitzer rennsport 9,75 , 11,25 x 18 med 235/40 og 265/35 dekk.- Div polering, utvendig, skinnseter osv. - Nye skiltlys - X Gjort av forrige eier;- AFE luftfilterkit- Shortshift Skal gjøres neste sesong;- Hellakkering- Big Brake KitUtstyrsliste: Code Serienausstattung Standard EquipmentS210ADynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability controlS216AServolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONICS261ASeitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengersS302AAlarmanlage Alarm systemS423AFussmatten Velours Floor mats, veloursS430AInnen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dipS459ASitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memoryS488ALordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passengerS494ASitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passengerS500AScheinw.Rein.Anl./Intensivreinig. Headlight wipe/wash/Intensive cleaningS520ANebelscheinwerfer Fog lightsS522AXenon-Licht Xenon LightS534AKlimaautomatik Automatic air conditioningS548AKilometertacho Kilometer-calibrated speedometerS555ABordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote controlS710AM Lederlenkrad M leather steering wheelS785ABlinkleuchten weiss White direction indicator lights Code Sonderausstattung Optional EquipmentS346AChrome Line Exterieur Chrome Line exterieurS358AKlimakomfort-Frontscheibe Climate comfort windscreenS415ASonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rearS428AWarndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kitS441ARaucherpaket Smoker packageS469AKindersitze integriert Integrated child seatsS508APark Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)S609ANavigationssystem Professional Navigation system ProfessionalS620ASpracheingabe Voice controlS625ATelefon D-Netz Handy Phone, D-Net cell phoneS670ARadio BMW Professional RDS Radio BMW Professional RDSS677AHiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSPS774AEdelholzausführungL801ALänderausführung Deutschland National Version GermanyS818ABatteriehauptschalter Battery master switchS863AHändlerverzeichnis Europa Retailer Directory EuropeS879ABordliteratur deutsch On-board vehicle literature GermanS999AAuftragssteuerung "HEA" Job order management "HEA" Code InformationS473AArmlehne vorne Armrest frontS602ABordmonitor mit TV On-board monitor with TVS776ADachhimmel Alcantara anthrazit Headliner in Alcantara anthraciteVeit ikke om det står men er også skinntrekt dashboard og skinn overalt egentlig, veldig pent! flere bilder kommer med tiden. Endret August 6, 2015 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Ser veldig bra ut så langt, spent på flere bilder Men Lemansblått interiør? Ser jo sort/grått ut på bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 Dårlige bilder, skal få tatt med kamera til senere tid, men interiøret er sort/blått, alcantra taktrekk og skinntrekt dashbord ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Gratulerer med herlig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Gratulerer med nydelig kjøremaskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 takk, er uten tvil en fantastisk bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 hvilke pærer skal eg ha til tåkelysene mine? Finner HB4, H8 og H7.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Følger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Grattis med fet bil! Hadde ikke du importet en imola M5? Du må teste hjula og legge ut bilder asap! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 Importen gikk ikke bra, hadde problemer med importøren, var redd eg ikke skulle få igjen pengene ei stund også..Fann derimot denne i Trondheim og slo til! Bestiller dekk til hjula neste helg, tenker 225/40/18 på 9.75 og 265/35/18 på 11.25, eventuelt forslag til annen dekkdim? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusHN Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Importen gikk ikke bra, hadde problemer med importøren, var redd eg ikke skulle få igjen pengene ei stund også.. Fann derimot denne i Trondheim og slo til! Bestiller dekk til hjula neste helg, tenker 225/40/18 på 9.75 og 265/35/18 på 11.25, eventuelt forslag til annen dekkdim? Høres ut som kurant dimensjon det, hvilken dekkprodusent skal du gå for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 Usikker, men seriøst gode dekk blir det nok ikke.. Bilen vil bli kjørt maks 8000km i året, kanskje ikke de engang. Så får se, burde kanskje ikke innrømme det, men vurdert nankang haha, var fornøyd med disse på min gamle e39, men falken, pirelli kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 (endret) Tror du vil få en del strekk bak med dimmen, mulig også foran faktisk. Kanskje litt i overkant av hva som ser pent ut også, men 245/40/18 og 275/35/18 er org. dekkdim på originale M5 felger, 8" foran og 9.5" bak. Så du må nok opp i størrelse. Ellers pen bil, spent på flere bilder Gratulerer også med en rå maskin! edit : til tåkelysa dine er det HB4, ettersom den har m-sport. Hvis du ikke allerede har funnet det ut Endret Februar 15, 2015 av Clevion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 (endret) Da bestiller eg tåkelys, takk! Må nok ha litt strekk er eg redd, den skal jo nedpå litt, men ikke for mye, så alternativt hadde vore 235/40/18, men er redd eg ikkje kan senke noke særlig då foran, derfor 225/40 og 265/35 Edit; http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2009/08/three6_bx1I_15.jpg Vil ha den ca slik, perfekt senk for M5 synes eg Endret Februar 15, 2015 av BMWE39turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Gratulerer med verdens råeste kjøremaskin og min drømmebil! Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå