Adamastos Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 (endret) Har hatt litt vansker med fjernlåsen i deg siste. Fikk når jeg startet opp feilmelding om høyt batteriforbruk mens bilen hadde stått stille. Var på butikken og parkerte i garasjen. Hørte en fresing. Gikk bak og så det stod røyk opp av spoileren. Er jo klar over den forbannede svakheten på E61 men her måtte jeg kaste meg rundt. Fikk skrudd ut de fire skruene og åpnet opp. Der stod det en liten blå flamme opp som jeg fikk slukket. Hva faen..... I værste fall kunne bil og garasje pluss innhold ha tatt fyr!!!! Regner med BMW tar lang fart og driter i dette.... Her ser man tydelig at det har brent hull igjennom kretskort der positiv kommer inn. Helvetes møkka bil Endret Februar 19, 2015 av Adamastos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Har en liggende som skal være helt ok om du trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adamastos Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2015 Hva skulle du hatt for den? Har egentlig bestilt en ny for 1000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Feil kan oppstå overalt. Vanskelig å si hva som skjedde, men sikringen burde ha gått etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 (endret) Dette her er merkelig, sikringsrele skulle tatt denne....Har du modifisert noe på bilen/fjernet IBS?? Dette her er diversitymodulen. Klart det kan komme fukt inn her men hva i H??? Dette har jeg aldri sett på en Bimmer REd: Leste litt om det på et annet forum. Drøyt at noe så lite kan f meg begynne å grille seg selv...http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=461067 Endret Februar 19, 2015 av FJPopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Kunne fått min for 400:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Er vel bare å montere en ny og glemme saken. BMW vil nok aldri dekke dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 Men hoved problemet er vel at en av sentral lås motorene ikke gir tilbake melding om at den har gått i lås. Og dermed står og drar strøm. Så vet ikke om jeg bare ville byttet den, uten og faktisk finne feilen. Er forresten ikke bonus tap på forsikringen ved brann skade(hvis det blir dyrt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adamastos Skrevet Februar 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2015 (endret) Vel, den var jo fritert den som satt der. Tørket, montert og satt inn en ny. Brukte tech 7 rundt den sorte boksen for å få det tett. Må jeg programmere noe i etterkant? Ingen av nøklene fungerer. Men radio funker osv.... Jeg tror det hadde irret og blitt så mye korisjon mellom polene på saken at det til slutt ble permanent kortslutning. Jeg har sjekket samtlige sikringer, ingen var gått Endret Februar 25, 2015 av Adamastos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adamastos Skrevet Februar 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2015 ?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adamastos Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2015 Snakket med bavarianter og de sa de måtte inn med en tester og kode begge nøkler, det hender at nøklene mister bilen etter bytte. 870kr kostet det visstnok. Noen som har peiling på om dette er mulig å få gjort utenom BMW ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 De som har bra nok diagnose utstyr kan gjøre dette. Ser for meg at de med DIS eller Rheingold kan dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adamastos Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2015 Ja nettopp :/ Jeg har jo kabel osv til rostech fra tidligere biler og obd2 saken fra ES men regner ikke med at de er kompatibel med BMW. Nei, på tide å kjøpe ny bil kjenner jeg... Titter på en F11 535XD så får vi se om det blir den eller Tesla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 27, 2015 Share Skrevet Februar 27, 2015 Ja, selg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Mars 1, 2015 Share Skrevet Mars 1, 2015 Har du sjekket den 5A sikring som går til antenneforsterkeren? Jeg byttet på min og trang aldri kode nøkler på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå