Gå til innhold

PDC fungerer bare av og til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en BMW 525ia e60, de to siste dagene har jeg fått opp feilmelding på pdc og det har ikke fungert. Nå igår ettermiddag begynte plutselig alt å fungere igjen, heller ingen feilmelding. Noen som vet hva som gjør dette? Kan det være at den trenger en software update?

Skrevet

Sikkert en sensor som ikke er helt god.

Neste gang du får feil så går du ut av bilen, lytter til hver sensor for å høre om den lager en svak tikkelyd.

Den som ikke lager tikkelyd er defekt eller dårlig.

Selvfølgelig må pdc være aktivt.

Skrevet

Lurt å få lest av feilkoder. Hvis en sensor er kortsluttet kan det hende at det ikke er lyd i noen av sensorene.

Skrevet

Stjeler tråden litt. Jeg har en sensor bak som ikke tikker og en foran som ikke tikker - men jeg får ingen liv i PDC i det hele tatt, altså systemet vil ikke gi noen indikasjoner på avstand osv... Har hatt E60 før der systemet har fungert delvis selv om en eller flere sensorer har vært ute. Noen tips?

Skrevet

Stjeler tråden litt. Jeg har en sensor bak som ikke tikker og en foran som ikke tikker - men jeg får ingen liv i PDC i det hele tatt, altså systemet vil ikke gi noen indikasjoner på avstand osv... Har hatt E60 før der systemet har fungert delvis selv om en eller flere sensorer har vært ute. Noen tips?

Da bør du sjekke ledningsnettet ditt. Har hatt samme problem for noen år siden og da var der brud i en kabel. Virket noen ganger, men så plutselig forsvant det helt.

PDC systemet vi da slå helt ut slik som på gamle julelys der du tok ut en pære så gikk alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...