kossmaster Skrevet Mars 14, 2015 Skrevet Mars 14, 2015 Som emne tittel sier, må nivåfølere resettes/programeres for og funke ? får opp "self level susp inact" i display etter bytte. følerne er hentet fra egen bil delebil og vet disse er i orden, (original bmw) takker for svar
Reef89 Skrevet Mars 14, 2015 Skrevet Mars 14, 2015 Veldig greit å vite hvilken bil dette er snakk om og hvilken av de 4 følerene som er skiftet. Men nei de/den skal ikke reesettes. Er kun plug and play. Mulig det er skiftet feil?
kossmaster Skrevet Mars 14, 2015 Forfatter Skrevet Mars 14, 2015 Er på tlf nå så får ikke endret tittel. Er en 530d e39 2001 mod. Følere byttet er v frem og bak
Reef89 Skrevet Mars 14, 2015 Skrevet Mars 14, 2015 Åpne lyktene og se om armen er hoppet av. Finnes flere innlegg om det her inne fra E39 der det har skjedd.
kossmaster Skrevet Mars 14, 2015 Forfatter Skrevet Mars 14, 2015 takker for svar. ente opp med og prøve og bytte tilbake føler bak, ble i orden med nivå reguleringen bak da. Men har fortsatt 20-30m nærlys skal sjekke dette med armen i lykten, vil lysene regulere fortsatt når denne er hoppet av, da de regulerer med går ned til et vist punkt ved oppstart.
Alpejohn Skrevet Mars 16, 2015 Skrevet Mars 16, 2015 (endret) Det som står i speedometeret er feil på nivåreg bak, ikke xenonlys. Det finst flere typer sensorer, så du må ha rett sort ellers vil ikke det virke. De går ikke overens sånn uten videre. Slipper foresten og opne lyktene for og sjekke om de er hoppet av (eller knekt, som er en mye større sansynelighet en at de har hoppet av).Kjenn bak på kontakten til lyspærene, om du klarer og bevege hele reflektoren/prosjektoren. Denne skal sitte helt fast. Du har sansyneligvis rota med sensorene, siden du får opp feil på nivåreg også etter bytte. Er ikke så dumt og få sjekke om der ligger feilkode på LWR. Edit:http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/530d-M57/L-A/mar2001/browse/front_axle/headlight_vertical_aim_control_sensor/ Endret Mars 16, 2015 av Alpejohn
bmwmaxi Skrevet Mars 16, 2015 Skrevet Mars 16, 2015 (endret) Vis du ikke har diagnose til og resete, må du kjøre en tur på ca. 6-12km for at den skal lære seg at den har fått ny. Mulig du også må over 80km/t og gjerne noen farts humper. Gjorde dette selv på x5 min. Hvis begge lysene lyser like mye ned nå. Høres det ut til og være noe feil i elektronikken. Da det er lite sannsynlig at begge justering stagene/lyktene tok kvelden samtidig. Men du er sikker på at armen på sensoren foran står riktig vei, den går an og vippe over til feil side ved dekk skift/jekking. Endret Mars 16, 2015 av bmwmaxi
Alpejohn Skrevet Mars 16, 2015 Skrevet Mars 16, 2015 Da jeg bytta min kjørte jeg kanskje 3-400 meter, da oppdaga jeg at systemet var aktivt igjen. Mulig det funka før, men ble ikke oppmerksom på det. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
kossmaster Skrevet Mars 16, 2015 Forfatter Skrevet Mars 16, 2015 stemmer det, denne resetter seg selv. som Alpejohn sier var det ikke samme dele nr på disse, (my bad ) begge reflektorer er "løs" så er nok her feilen ligger ja. bmwmaxi har nettopp gått til innkjøp av denne så om det kom samtidig vet jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå