Erik_550XD Skrevet Mars 17, 2015 Skrevet Mars 17, 2015 (endret) Hei, Bil: 2013 F11, M550XD (norsk med garanti) det lekker en god del eksos under plastdeksel på motor, lett og se fordi det blir sort/sotete, dette medfører også at det av og til lukter mye eksos inne i bilen. Bilen har stått på verksted litt over 1 uke uten at dem har funnet feilen, det er jo ingen feilmeldinger og da er vel gutta handlingslammet!!! Det skal komme en ny eksoskjøler i dag så får vi se.om det hjelper. Er det noen som har gode råd? Erik Endret Mars 17, 2015 av Erik_550XD
Otis Skrevet Mars 17, 2015 Skrevet Mars 17, 2015 Høres fantastisk ut at de ikke finner eksos lekkasje, det burde jo være enkleste sak av verden. Desverre ingen tips.
E.C. Skrevet Mars 17, 2015 Skrevet Mars 17, 2015 De kunne jo fjerne plastdekslene og spraye på noe "såpevann". Vi bruker noe tilsvarende "spesialsåpevann" på instrumenter på lab for å finne ut av gass som lekker. Det finnes også instrumenter som lukter seg fram til gasslekkasjer. Eksos som inneholder masse karbondioksid burde være mulig å plukke opp uten å ha det dyreste instrumentet.
Hpi Skrevet Mars 17, 2015 Skrevet Mars 17, 2015 Jeg har en gammel 3.0l diesel M57 og har hatt eksoslekkaskje på følgende steder under panser: EGR rør som går fra eksosmanifold til innsug Løs eksosmanifold Sprekk i eksosmanifold Lekkasje mellom turbo og eksosmanifold pga løse bolter.
Erik_550XD Skrevet Mars 18, 2015 Forfatter Skrevet Mars 18, 2015 Hei, takk for innspill. Jeg sjekket visuelt der det var mest sot uten å lykkes. MEN dem fant feilen i går:-) Det var sprekk i eksoskjøleren(varmeveksler) Det hadde dem ikke sett før !!. Da er den friskmeldt og jeg kan kjøre uten eksoslukt i bilen.
bmwmaxi Skrevet Mars 18, 2015 Skrevet Mars 18, 2015 Men så har dem vel knapt nok sett en M550XD live før heller. Erik_550XD reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå