Lab161 Skrevet Mars 19, 2015 Share Skrevet Mars 19, 2015 Jeg er nettopp ferdig med å bytte endeledd på passasjerside. Var nøye med å markere hvor gammelt endeledd stod, i tillegg telte jeg omdreininger da jeg skrudde av. Fikk på nytt endeledd. Tiltross for at jeg var svært nøye fikk jeg en feilstilling på rattet. Det var overraskende. Endeleddet jeg satte på var ikke originalt fra BMW. Kjøpte det på Torshov bil. Er det grunnen? Så identisk ut på øyemål..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mars 19, 2015 Share Skrevet Mars 19, 2015 (endret) E61; prosedyren er at en må først nullstille styret/styrevinkel. En må alltid foreta en 4 hjulskontroll og finstille etter bytte av endeledd. Du kan få feil spissing og diff.styrevinkel som vil gi mye rubbing ved sving... Red: Ved hjulstilling snakker en om grad, minutter og sekunder. Ofte ligger spissing innenfor sekundene som da er nesten umulig å ta på øyemål Endret Mars 19, 2015 av FJPopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lab161 Skrevet Mars 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2015 E61; prosedyren er at en må først nullstille styret/styrevinkel. En må alltid foreta en 4 hjulskontroll og finstille etter bytte av endeledd. Du kan få feil spissing og diff.styrevinkel som vil gi mye rubbing ved sving... Red: Ved hjulstilling snakker en om grad, minutter og sekunder. Ofte ligger spissing innenfor sekundene som da er nesten umulig å ta på øyemål Ok, takk for svar. Jeg tenkte at jeg sikkert måtte levere inn for en justering, men var likvel overrasket over at det kom en så tydelig feilstilling på rattet. Nullstille styrevinkel aner jeg ikke hvordan jeg gjør. Er det nødvendig med 4-hjulskontroll? Trodde det ville holde justering og spissing av forstilling.... Den feilstillingen jeg har blir vel rettet opp under en forstillingskontroll/4-hjulskontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 19, 2015 Share Skrevet Mars 19, 2015 De er avhengi av å korrigere alle 4 hjul for å få optimal spissing. Det kalles ofte forstillingskontroll, men i realiteten er det en hjulstillingskontroll - som omhandler alle 4 hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 19, 2015 Share Skrevet Mars 19, 2015 Telle antall runder kan være ok til man får tatt justering, men det kan fort bli litt feil. Jeg har beskrevet ved en tidligere anledning (link) hvordan man kan få justert spissingen mest mulig korrekt så å si gratis. Se etter det lange innlegget. Som jeg også poengterer der så anbefales det sterkt å ta skikkelig hjulstillingskontroll i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå