CaZpeR Skrevet Mars 25, 2015 Share Skrevet Mars 25, 2015 Ny på forumet her og forøvrig ganske fersk BMW-eier. Har kjøpt en BMW som bil nr. 2 for bruk til hytta og valget ble en 2005-modell BMW X3 2.0d. Bilen går forøvrig som en klokke, men i det siste har jeg lagt merke til at det kommer litt eksoslukt i kupeen akkurat idet jeg starter bilen. Denne forsvinner ganske fort, men er nok til at jeg ønsker å finne ut hvorfor dette oppstår. Har forsøkt å sette på resirkulering av luften, noe som resulterer i at eksoslukten vedvarer. Har tatt en visuell kontroll i motorrom, under bilen og bak under oppstart og klarer ikke å se noen åpenbare lekkasjer. Er det noen som har vært borti liknende problemer eller har noen gode ideer på hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 25, 2015 Share Skrevet Mars 25, 2015 Sjekk flexrøret på eksosen, rett etter turboen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ohtwo Skrevet Mars 28, 2015 Share Skrevet Mars 28, 2015 Byttet akkurat manifolden på vår 2005 X5 30d. Hadde samme symptomer med eksoslukt i kupeen. Spesielt ille var det i kaldt vær.Manifolden var sprukket like over turboen (vertikal flenge på noen centimeter like over flensen). Sendte med et videokamera, siden det var litt vanskelig å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 28, 2015 Share Skrevet Mars 28, 2015 Eksosmanifold er et m57n problem, og m47n/n2 er ikke påvirket. Dette fordi alt annet enn m57n har støpte manifolder. Flexirør som kvasi er inne på er det mest sannsynlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 29, 2015 Share Skrevet Mars 29, 2015 Har selv hull i flexirøret mitt, og jeg får tidvis eksoslukt inn i kupeen rett etter oppstart men som går fort vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå