Gå til innhold

Hvilken lader holder på spenningen ved Diagnose


bmw520
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Holder sånne små ladere altså? Har en ctek lader, men regner ikke med den er god nok. He he

Jeg har iallefall ikke hatt problem med denne. Tatt flere scanninger og diagnose med denne.

Slår alltid av vifte til varmeapparat, kupelys osv. når jeg setter tenning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder nok ikke den, ikke til større jobber hvertfall.

Jeg har en ctek msx 7000 eller hva den heter, den har supply modus på 7 amp og 13.6 volt.
Dette er ikke nok til og holde konstantstrøm på min E39 med tenning på, kupevifte slått av, lys av og alt som bruker strøm.
Strømmen synker gradvis på batteriet over tid.

Men skal jo ikke være noe problem med strømmen ved diagnose osv, da må du jo ha dårlig batteri.. :)
Jeg tar jo diagnose på min egen uten noe som helst strøm, slår på tenninga og setter i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du bør ha konstant ladespenning på 14.5V, et fall i spenningen på noen få desimaler kan gjøre store utslag på småelektronikk i moduler. Derfor er anbefalt standard BMW prosedyre å ha konstant ladespenning på 14.5V. En smart lader skal fint kunne gi det. Dette hovedsakelig på større jobber.

 

Personlig koder jeg småting over BMWhat app med kun tenning på men da sørger jeg får at jeg alltid har minst 12.5V på batt. og at den ikke synker veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om spenningen bør være konstant vil jeg påstå ampere er viktigere. En bør ha en strømforsyning som gir minst 50A, og aller helst mer. Ingen vanlige ladere gir dette, så en må over på rene strømforsyninger.

 

Det står litt om dette i en annen tråd her inne et sted.

 

Edit: her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en her inne som hadde sjekka dette med forbruk på en E38 om jeg ikke husker feil, minnest at den brukte litt over 20 amp med alt av forbrukere slått av

og kun tenning på. Så at man bør ha 50amp det tror jeg nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om spenningen bør være konstant vil jeg påstå ampere er viktigere. En bør ha en strømforsyning som gir minst 50A, og aller helst mer. Ingen vanlige ladere gir dette, så en må over på rene strømforsyninger.

 

Det står litt om dette i en annen tråd her inne et sted.

 

Edit: her.

Jo klart er strøm viktig for de høye strømmengdene skal du flashe moduler etc, strøm følger jo sånn sett spenningen og omvendt. Tror på stor service vil en sjeldent trekke over 30 i en liten periode. BMW sine egne ladere leverer vel maks 7Amp og det viktigste er vel at spenningen på batteriet aldri faller under 12.6V under diagnosen/kodingen og med en lader tilkoblet vil den vel ikke det selv om en trekker en del i noen minutter hvis man har et sunt batteri. Så skal ingen forbrukere være aktiv under jobben bortsett fra tenningsterminal

 

Tror på BMW service bruker de denne: http://www.amazon.com/Schumacher-INC-700A-Amp-Automatic-Charger/dp/B002Z2Z7ZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FJPopp:

 

Tror du må holde over 12,6V. ISTA P skriker om den er under 13V.

 

Folk burde holde øya oppe for så vidt jeg kom over en sånn lader på tralle fra Jula som biltema hadde før og nmen de hadde sluttet med den. Den kan levere maks 45A ved 14V og med boost på 80A over kort tid.

 

 

EDIT:

 

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilbatterier-og-tilbehor/starthjelp/starthjelp-lader-608048/

 

Denne. Det står 25A men den leverer faktisk mer. Utgående produkt.

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jo klart er strøm viktig for de høye strømmengdene skal du flashe moduler etc, strøm følger jo sånn sett spenningen og omvendt. Tror på stor service vil en sjeldent trekke over 30 i en liten periode. BMW sine egne ladere leverer vel maks 7Amp og det viktigste er vel at spenningen på batteriet aldri faller under 12.6V under diagnosen/kodingen og med en lader tilkoblet vil den vel ikke det selv om en trekker en del i noen minutter hvis man har et sunt batteri. Så skal ingen forbrukere være aktiv under jobben bortsett fra tenningsterminal

 

Tror på BMW service bruker de denne: http://www.amazon.com/Schumacher-INC-700A-Amp-Automatic-Charger/dp/B002Z2Z7ZY

 

Jeg har denne Schumacher INC-700 laderen, og den fungerer fint, du kan justere spenningen fra 13 til 14.5 volt, og den kan gi 70Amp max, og det er nok for coding og flashing.

Jeg vet ikke om noen som selger denne i Europa, men det er bare å bestille fra USA, den fungerer på 240 volt som vi har, men man må skifte støpsel til den typen vi har her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse elektroniske vedlikeholds laderne som ctek +++ gir ikke 7amp nominell spening ved lading. Det er bare maks topp ved puls ladingen. Så nominell lading på en 7amp. ctek er kanskje ett sted mellom 2-4amp. Det kan sammenlignes med en forsterker som gir 2x200w men bare 2x70w nominell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...