pcen Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Heisann. Jeg og tre kompiser stikker til Stuttgart i Tyskland i noen dager for å "feire" 17. Mai! Vi skal da fly ned dit også skal vi leie to stykk Mercedes AMG! (ikke for å bli hatet av dere BMW-frelste, men fikk en god avtale gjennom han ene som er Mercedes selger.) Vi er ikke så godt kjent der nede så spørsmålet er; Er det noen her som kjenner til noen morsomme veger nedi der, så det ikke kun blir kjøring langs motorvegen? Vi har tenkt til å ta turen til Nürburgring en dag, ellers har vi ikke fått planlagt så mye mer! Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pcen Skrevet April 8, 2015 Forfatter Share Skrevet April 8, 2015 For ikke å snakke om hva slags andre opplevelser som går ann å få med seg nedi der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Du er klar over at München som er BMW hovedstaden ligger en drøy time unna Stuttgart, med BMW Welt og BMW Museum. Ellers så vil jeg anbefale Porsche museum også når du først er i Stuttgart, dit har jeg lyst til å dra selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pcen Skrevet April 8, 2015 Forfatter Share Skrevet April 8, 2015 Har sett for meg at det var stygglangt unna, men det er noe man absolutt burde få til! Blir vel en dag med museumsreising da skjønner jeg Kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg som en tiåring:) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Ta en tur på Audi museumet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Overnatting på V8 Hotel og en tur innom Motorworld i samme slengen er nok noe du vil huske. Ellers er jo Neuschwanstein et relativt populært turistmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Hvis det er litt landlige veier dere har lyst til å kjøre på (altså ikke bare Autobahn) kan jeg anbefale fjellområdet Schwarzwald som ligger rett vest for Stuttgart. Sett kursen mot Baden-Baden og Schwarzwaldhochstraße (en scenarisk hovedvei som går igjennom fjellområdet på langs). Apropos BMW Welt så er Autobahn mellom Stuttgart og München veldig trafikkert og trafikken går tildels langsomt enkelte steder pga. store veiarbeider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Apropos BMW Welt så er Autobahn mellom Stuttgart og München veldig trafikkert og trafikken går tildels langsomt enkelte steder pga. store veiarbeider. Ja dette er vel en av de aller eldste og minst opprustede delene av Autobahn, stammer helt tilbake til 30 tallet. Men mye hjalp på trafikkflyten når flaskehalsen rundt Aichelberg ble stengt og ny trasé ble laget, men det skjedde jo ikke før godt utpå 2000 tallet så det er ikke alltid veiutbyggingen går så fort i Tyskland heller Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 9, 2015 Share Skrevet April 9, 2015 Ja... ting tar tid også i Tyskland, men det bør nevnes at strekningen først ble skikkelig trafikkert da Tsjekkia, Slovakia og Ungarn ble medlemmer av EU i 2004. Bundesautobahn 8 (E52) er idag en av de viktigste øst-vest-øst korridorene. Ikke bare til de nevnte landene, men også til nyere EU medlemmer som Romania og Bulgaria (begge fom. 2007) som ligger sydøst for Ungarn. Da vi kjørte østover på denne Autobahnen for 1,5 år siden var det stadig store veiarbeider over de schwabiske alpene der byen Aichelberg ligger og det mangler stadig enkelte andre partier for å gjøre Autobahnen moderne hele veien til Salzburg i Østerrike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pcen Skrevet April 9, 2015 Forfatter Share Skrevet April 9, 2015 Tusen takk for respons! Ser ut som vi skal klare å få fylt ut dagene nedi der nå! Nå blir det bare å telle dager til den opplevelsen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå