Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Har lagt merke til at Touringen min ser en smule "lav" ut bak, til tross for ikke å ha blitt senket. Den har også litt negativ camber, noe jeg så på de gamle sommerhjulene da de var ugjevnt slitt.

Så, jeg antar at hvis den har kjørt rundt på de samme fjærene i 20+ år så blir de vel mer sammenklemt enn når de var nye, og dermed blir bilen lavere. Men er dette et vanlig problem på E34 Touring? Tror ikke det er demperene, men er litt usikker her og nå.

Endret av Daniel.
Skrevet (endret)

det er vel bare og sjekke etter lekasjer/svetting på dempere, og vogge/gynge på bilen bak, så ser du om demperne er "gått ått skogen", men hvis fjørene er 15år gamle og appåtil bilen har gått med litt last i ny og ned, så er det utrolig hvor mye slitne fjær "senker" bilen .

Endret av stig.
Skrevet

Har såvidt prøvd å gynge på bilen, men syns ikke den beveger seg noe særlig unormalt, så derfor jeg lurer på om det er fjærene. Forrige eier har dradd campingvogn med den noen ganger såvidt jeg vet, så de kan jo ha gjort litt. Bilen stod også noen uker med fire hjul baki + sub. Så hvis det er slik du sier så er det godt mulig bakfjærene har delvis gitt opp etter 20+ år i bruk.

Skrevet

Nei, er vanlig med fjær og demper.

Støtdempere har lite og si da det er fjæra som "bærer" bilen. Støtdemper skal stoppe fjærbevegelser.

Men har du sjekket foringer i bakstilling?

Skrevet

Støtdempere har lite og si da det er fjæra som "bærer" bilen. Støtdemper skal stoppe fjærbevegelser.

Men har du sjekket foringer i bakstilling?

Jaja, sa bare at det var det jeg hadde, og ikke nivåreg.

Nei, har ikke sjekket foringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...