Raymond86 Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 Nåken så har greie på kordan dette kan gjøres? Eventuelt gjør den slags jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 (endret) Passer vel bedre i denne kat. http://bimmers.no/forum/87-koding-og-diagnose/ Men uansett så er det et fåtall som klarer det og koster endel. Endret April 14, 2015 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 Ser ikke for meg vanlige folk har tilgang til det dype minnet. Km lagres flere steder i bilen, blant annet nøkkel på de senere modellene og jo nyere modell jo verre vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 Avhenger litt av type bil, men det mest vanlige er å lodde over en chip fra det gamle til det nye (evt. flashe en ny chip med info fra den gamle), slik at alt blir som før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond86 Skrevet April 15, 2015 Forfatter Share Skrevet April 15, 2015 dette handler ikkje om å tulle med km stand. Bare og få de brukte instrumentet til å vise den km stand som allerede viser i motorstyring og lysmodul. Eeprom må bytes og skrives om. får og feil på dsc systemet når vin nr i instrument er feil i forhold til dde og lcm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond86 Skrevet April 15, 2015 Forfatter Share Skrevet April 15, 2015 Ja du har helt rett awt. Men eg har ikkje eeprom skriver og eg er litt redd for å ødelegge speedoet når nålene skal av får og komme til brikka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond86 Skrevet April 16, 2015 Forfatter Share Skrevet April 16, 2015 Har funnet ut av de nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet April 16, 2015 Share Skrevet April 16, 2015 Har funnet ut av de nå Fint om du deler info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond86 Skrevet April 17, 2015 Forfatter Share Skrevet April 17, 2015 (endret) M35080 chippen byttes med en blank. (siden eg ikkje har skriver) Du leser ut orginalen chippen med diagnose og kodingsverktøy. Det viser chippen i HEX kode. Der går en inn og endrer vin nr som er lagret til det du vil at det skal ha. KM stand blir NULL (97520 - det betyr NULL gjelder E39 såvidt eg har forstått) Så når alt er koda rett kan ein vri om tenning og få lasta inn rett km stand ifra LCM og EWS. Når dette fungerer så kan ein begynne og kalibrere speedo nåler ( om det ikkje har blitt ødelagt ved demontering) DETTE gjelder E46! Er også likt på E39! Kanskje andre modeller og men de veit eg ikkje. Endret Juli 13, 2015 av Raymond86 Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå