Gå til innhold

BMW E87 120D Style 63

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettop kjøpt min første BMW etter et par runder med VAG og kan ikke si jeg angrer. 

Bilen er en E87 2009 120D 

Info om bilen : 

Type code  UD91

Type  120D OL (EUR)

Dev. series  E87 (MUE)

Line  1

Body type  SH

Steering  LL

Door count  5

Engine  N47

Cubical capacity  2.00

Power  130

Transmision  HECK

Gearbox  MECH

Colour  BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Upholstery  LEDER BOSTON 2/TERRA (LWB8)

Prod. date  2009-01-16

Order options
No.  Description
1CA  SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

1CB  CO2 CONTENT

1CC  AUTOMATIC START/STOP FUNCTION

1CD  BRAKE ENERGY REGENERATION

2MH  M L.-A.W. DOUBLE SPOKE 208 M/MIX.T.

2PA  LOCKING WHEEL BOLTS

249  MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

302  ALARM SYSTEM

320  MODEL DESIGNATION, DELETION

337  M SPORT PACKAGE

339  SATIN CHROME

4B3  INTERIOR TRIM ALU. ACCENTUATED PATTERN.

420  SUN PROTECTION GLAZING

423  FLOOR MATS, VELOUR

428  WARNING TRIANGLE

431  INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

473  ARMREST, FRONT

481  SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

488  LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

493  STORAGE COMPARTMENT PACKAGE

494  SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

502  HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508  PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

520  FOGLIGHTS

521  RAIN SENSOR

522  XENON LIGHT

534  AUTOMATIC AIR CONDITIONING

540  CRUISE CONTROL

563  LIGHTS PACKAGE

6FL  USB-/AUDIO INTERFACE

609  NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

672  CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

698  AREA-CODE 2

7AZ  ADV.+COMF. PACK. I.C.W. M SPORTS PACK.

704  M SPORT SUSPENSION

710  M LEATHER STEERING WHEEL

715  M AERODYNAMICS PACKAGE

775  INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

8SP  COP CONTROL

842  COLD CLIMATE VERSION

843  ENGINE DESIGN

850  ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT

853  LANGUAGE VERSION ENGLISH

863  EUROPE/DEALER DIRECTORY

877  DELETION CROSS-OVER OPERATION

885  SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION

Series options
No.  Description
321  EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR

411  WINDOW LIFTS, ELECTRIC

548  SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

Slenger med et par bilder av den inntil jeg får tatt litt fler.

post-83345-0-51445400-1430146696_thumb.jpost-83345-0-77763500-1430146687_thumb.jpost-83345-0-41939800-1430146677_thumb.jpost-83345-0-89678700-1430146669_thumb.j

Felgene jeg har kjøpt til bilen er X5 style 63 felger som jeg så bilde av på google og ble forelsket med en gang. Betalte 2500 for hele settet med dekk og felger pluss at jeg fikk solgt dekkene som satt på felgene for det samme så der ble det gratis felger. Har nå levert de inn til lakkering hos østfold felgteknikk så de blir som nye så da trenger jeg noe annet å gjøre med bilen så hvis noen har noe forslag så skrik ut !

Har Bestilt downpipe til bilen som er på vei. Den har nå Stage 1 tuning og venter da på stage 2. 

Endret av mstenbrenden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, personlig synes jeg det blir greit fremme, men hakket for lavt bak (ser litt "sirompa" ut), derfor gikk jeg for 50/30 selv. Kunne gjerne hatt 60/30 om det var et alternativ.

Ellers var det en imponerende utstyrsliste du hadde til å være en 1-serie. Likte spesielt godt interiøret. :)

Blir spennende med X5-felgene også, de kler disse bilene ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, personlig synes jeg det blir greit fremme, men hakket for lavt bak (ser litt "sirompa" ut), derfor gikk jeg for 50/30 selv. Kunne gjerne hatt 60/30 om det var et alternativ.

Ellers var det en imponerende utstyrsliste du hadde til å være en 1-serie. Likte spesielt godt interiøret. :)

Blir spennende med X5-felgene også, de kler disse bilene ganske godt.

Ja er veldig usikker på det. Fikk fjørene billig så tror jeg prøvemonterer de etter jeg har fått igjen felgene. Kunne jo kjøpt coils da, men det er jo et hav av anternativer og ikke minst priser.... 

Ja mangler vel egentlig bare takluke tror jeg. Interiøret er hovedgrunnen til kjøpet av bilen. Noen synes det er veldig stygt, men jeg synes det er griselekkert ! 

ja det synes jeg også, selvom ikke jeg har sett så mange med de. Glemte å nevne at jeg valgte Hvit som fargen på felgene, så jeg får se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil. Jeg synes fargen på skinnet er flott.

Jeg hadde kjøpt coilovere til min bil, men da jeg oppdaget at jeg ikke fikk plass til sommerhjulene uten spacere droppet jeg det. Nå er jeg på utkikk etter senk, men har ikke funnet noen med ideell høyde. 60mm senk blir litt for upraktisk for meg, dessverre.

Blir spennende å se felgene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil. Jeg synes fargen på skinnet er flott.

Jeg hadde kjøpt coilovere til min bil, men da jeg oppdaget at jeg ikke fikk plass til sommerhjulene uten spacere droppet jeg det. Nå er jeg på utkikk etter senk, men har ikke funnet noen med ideell høyde. 60mm senk blir litt for upraktisk for meg, dessverre.

Blir spennende å se felgene dine.

Takk for det ! 

Okei så coilovers er litt grøvere enn de oirignale m-sport demperne ? jeg må space ut x5 felgene foran 10mm for at de skal passe. Er så veldig usikker selv på hvordan 60mm blir med 19''. Hadde en touran med senken i bånn og det gikk overaskende greit, men subber det så skal jeg ha noe annet. ødelegger ikke en såpass dyr bil.

ja jeg er nok like spent. Dekk er et annet kapittel jeg er usikker på også. skal helst være best og billigst ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovere har som regel lengre fjærer, så felgen må gå klar av fjæra. Vanlig fjæring har grøvre, men kortere fjærer, så der er det bare røret på fjærbeinet som må gå klar av felgen.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovere har som regel lengre fjærer, så felgen må gå klar av fjæra. Vanlig fjæring har grøvre, men kortere fjærer, så der er det bare røret på fjærbeinet som må gå klar av felgen.

Okei :)

Noen som har erfaring med noen billige dekk jeg kan sette på felgene ? Dekkdimensjonen jeg tenker er 215 35 19 og 235 35 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet fra dekkonline.com et par ganger. Greie priser for meg som ikke har noen kontakter. Men du må finne et verksted som kan legge om for en fornuftig pris, da.

Handlet nettopp Fulda SportControl til attentommerne. Virker som greie dekk til prisen.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...