NBCustom Skrevet April 30, 2015 Share Skrevet April 30, 2015 (endret) Hei. Leste nylig noe om at sirkusartistene i Statens Vegvesen skulle etablere en behandlingsavgift på 6000kr uansett om søknad blir avslått eller godkjent. Når skal dette tre i kraft, og hva er ståa rundt dette nå? Noe nytt "siden sist"? Endret April 30, 2015 av NBCustom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Mai 1, 2015 Share Skrevet Mai 1, 2015 Det er vel en 1 April spøk vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Mai 2, 2015 Share Skrevet Mai 2, 2015 Ville ikke ha forundret meg om de skal begynne å ta penger for å faktisk begynne å arbeide. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2015 Ingen tingen overrasker meg lengre når det gjelder SVV, og derfor spør jeg. En kamerat skulle godkjenne senkesett på bilen sin, og da var den for høy plutselig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet Mai 2, 2015 Share Skrevet Mai 2, 2015 Da skal jeg være den døve å si at dette er noe jeg støtter. Slike ombygginger er en hobby en svært liten gruppe holder på med. Det er derfor ikke noe som "fellesskapet" nødvendigvis må sponse. Jeg vil også anta at SVV ressursbruk er ganske uavhengig av om søknaden innvilges eller avslås. Vi har viktigere ting å bruke offentlige penger på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maximan Skrevet Mai 2, 2015 Share Skrevet Mai 2, 2015 Da skal jeg være den døve å si at dette er noe jeg støtter. Slike ombygginger er en hobby en svært liten gruppe holder på med. Det er derfor ikke noe som "fellesskapet" nødvendigvis må sponse. Jeg vil også anta at SVV ressursbruk er ganske uavhengig av om søknaden innvilges eller avslås. Vi har viktigere ting å bruke offentlige penger på Kunne ikke vært mer uenig. Oppi alt fanteriet staten bruker mine og andres skattepenger på, som hverken bryr eller benyttes av meg, skal en mulighet som dette definitivt også være tilgjengelig uten å koste det hvite ut av øyet. Vi bileiere blir flådd på omtrent alle områder rundt bilhold, vi tenger virkelig ikke en dyr utgiftspost til. NBCustom, Skulebollen, Sturmtiger og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Mai 2, 2015 Share Skrevet Mai 2, 2015 Nå blir det vel mer og mere vanlig at alle slike offentlige tjenester skal gå i selvkost så da er det vell ikke mere en rimelig at det skal koste litt og godkjenne en ombygd bil også. Om 6000 er en rimelig pris kan sikkert diskuteres men det bør absolutt ikke være gratis. Man slipper kanskje en god del søknader som aldri skulle vært sendt inn om man må betale for et avslag også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertGråwe Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Det er IKKE mer enn rimelig at det skal koste 6000 å få godkjent et senkesett til et par lapper på bilen.6000,- for 15 minutters arbeid er ikke selvkost.Kun de dyreste horene koster 6000,- for 15 minutter. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Mai 3, 2015 Share Skrevet Mai 3, 2015 Men man søker vel heller ikke for å få godkjent senkesett? Det er vel noe man bare monterer, justerer hjul og lys samt viser på SVV. Men motorbytte osv må dokumenteres osv, men man må legge alle fakta på bordet selv så selve jobben for personen på SVV kan umulig ta lange tiden. Så 6000kr er altfor mye, evt så må vi få det mye friere når det kommer til hva vi får godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 Tror de bruker mer enn 15 min totalt på en slik søknadsprosess, hvis man ser på hele gangen i det. Med en pris å betale slipper man også å bruke masse tid på søknader som aldri ender opp i noe også. Det er ikke denne du egentlig tenker på? http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging/Amatorbygg Der er summen lik den trådstarter refererer til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mai 6, 2015 Share Skrevet Mai 6, 2015 det burde være gratis, ferdig med det. vi betaler nok avgifter til staten rundt bil som det er, så det burde fanken væra såpass at de som da søker kan få dette gratis Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertGråwe Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 I stand corrected.Man søker såklart ikke for senkesett, hadde jeg tenkt meg om hadde jeg innsett dette.Dere vet jo hvordan det er noen ganger, man leser noe som provoserer, også kaster man seg på kommentarfeltet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 betalte 520kr når jeg godkjente min 728ia med m62b44 motor og senkeset, november 2014. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Mai 7, 2015 Share Skrevet Mai 7, 2015 6000 for å få behandla en søknad? Nei tviler.. da blir det fler som ikke gidder å ta bryet med å få det godkjent. Flere ikke godkjente biler på veien er vel ikke noe myndighetene ønsker. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2015 At det koster 6000 å få godkjent en bil med turbo er ikke nødvendigvis så ille, men problemet dukker jo opp når du får avslag. Tenk hvor mange som kommer til å få avslag, og som stjeler penger fra hvermansen pga vrange tosker som bestemmer dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå