Gå til innhold

Søknad om turbokonvertering - regning på seks lapper for avslag


NBCustom
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Leste nylig noe om at sirkusartistene i Statens Vegvesen skulle etablere en behandlingsavgift på 6000kr uansett om søknad blir avslått eller godkjent.

 

Når skal dette tre i kraft, og hva er ståa rundt dette nå? Noe nytt "siden sist"?

Endret av NBCustom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tingen overrasker meg lengre når det gjelder SVV, og derfor spør jeg. En kamerat skulle godkjenne senkesett på bilen sin, og da var den for høy plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg være den døve å si at dette er noe jeg støtter. Slike ombygginger er en hobby en svært liten gruppe holder på med. Det er derfor ikke noe som "fellesskapet" nødvendigvis må sponse. Jeg vil også anta at SVV ressursbruk er ganske uavhengig av om søknaden innvilges eller avslås.

Vi har viktigere ting å bruke offentlige penger på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg være den døve å si at dette er noe jeg støtter. Slike ombygginger er en hobby en svært liten gruppe holder på med. Det er derfor ikke noe som "fellesskapet" nødvendigvis må sponse. Jeg vil også anta at SVV ressursbruk er ganske uavhengig av om søknaden innvilges eller avslås.

Vi har viktigere ting å bruke offentlige penger på

Kunne ikke vært mer uenig. Oppi alt fanteriet staten bruker mine og andres skattepenger på, som hverken bryr eller benyttes av meg, skal en mulighet som dette definitivt også være tilgjengelig uten å koste det hvite ut av øyet. Vi bileiere blir flådd på omtrent alle områder rundt bilhold, vi tenger virkelig ikke en dyr utgiftspost til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det vel mer og mere vanlig at alle slike offentlige tjenester skal gå i selvkost så da er det vell ikke mere en rimelig at det skal koste litt og godkjenne en ombygd bil også. Om 6000 er en rimelig pris kan sikkert diskuteres men det bør absolutt ikke være gratis. Man slipper kanskje en god del søknader som aldri skulle vært sendt inn om man må betale for et avslag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man søker vel heller ikke for å få godkjent senkesett? Det er vel noe man bare monterer, justerer hjul og lys samt viser på SVV. Men motorbytte osv må dokumenteres osv, men man må legge alle fakta på bordet selv så selve jobben for personen på SVV kan umulig ta lange tiden. Så 6000kr er altfor mye, evt så må vi få det mye friere når det kommer til hva vi får godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de bruker mer enn 15 min totalt på en slik søknadsprosess, hvis man ser på hele gangen i det. Med en pris å betale slipper man også å bruke masse tid på søknader som aldri ender opp i noe også. 

 

Det er ikke denne du egentlig tenker på? http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging/Amatorbygg

Der er summen lik den trådstarter refererer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 for å få behandla en søknad?  Nei tviler.. da blir det fler som ikke gidder å ta bryet med å få det godkjent. Flere ikke godkjente biler på veien er vel ikke noe myndighetene ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det koster 6000 å få godkjent en bil med turbo er ikke nødvendigvis så ille, men problemet dukker jo opp når du får avslag. Tenk hvor mange som kommer til å få avslag, og som stjeler penger fra hvermansen pga vrange tosker som bestemmer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...