Gå til innhold

Gabz' nye E39 - 525TDS Manuell


 Share

Anbefalte innlegg

Stille her for tiden, men det er bare fordi det er lite som skjer. Setter snuta mot Tønsberg i morgen, da jeg skal til Djwik og få tatt en titt på diesellekkasjen. Må se hvor dyrt det blir.. Når jeg får inn Rondell-hjula kan det hende at jeg selger dem videre for å betale for å fikse opp bilen. Men om det blir veldig dyrt, så selger jeg rett og slett hele bilen. Men ja, vi får se i morgen!

 

På tirsdag skal jeg inn på visning for ombygging til personbil, også får jeg forhåpentligvis henta ut de hvite skiltene da. 

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg på ferja på vei hjem fra Tønsberg og tenkte jeg kunne oppdatere litt her.

Det har blitt bekreftet lekkasje i dieseldyse nummer fire. Begge bærekuler foran må også skiftes. I tillegg så er det jo gåen ABS-føler HB, gåe. airbagsensor i passasjersetet, feilkode på beltestrammere og to gåene jekkfester. Med tanke på hva denne regningen kan komme på, så tror jeg det er like greit å bare legge ut bilen for salg slik at noen andre kan ta på seg dette prosjektet, da jeg ikke har råd til alt sammen.

Fikk i hvert fall handlet meg sommerhjul da. Er da 6 stk. Style 48-felger med gode dekk. Tenker å slenge på disse i kveld.

Ellers tenker jeg å få på de hvite skiltene i morgen, fikse småting for å løfte utseendet litt, vaske og polere også legge ut for salg. Så får jeg se hvordan det går derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke den værste bilen jeg har sett på
men ja det vil jo koste litt å få den i bra stand
men er jo en 525 tds med manuel kasse med rustfri bakluke
noe som egentlig burde selge den alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som lovet, så fikk jeg montert sommerhjula :)

Beklager dårlige bilder, men var bare kjappe bilder for å vise hjula, og var mørkt i tillegg..

 

Før/etter:

post-80101-0-29697800-1432596616_thumb.j

 

 

Dro og ga bilen en velfortjent vask etterpå.

post-80101-0-60226800-1432596665_thumb.j

 

post-80101-0-58818200-1432596748_thumb.j

 

 

Og et par helhetsbilder av bilen med de nye hjula:

post-80101-0-71979300-1432596688_thumb.j

 

post-80101-0-58832800-1432596719_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hakket bedre det ja :P Men bilen ser veldig sliten ut i lakken :/ Syns den ser "skitten" ut selv etter vask. Håper du får grei sum for bilen når/hvis du skal selge den :)

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ble mye penere det ;)

Synd vi ikke tenkte på å ta en fotoshoot med alle 3 bilene :P

Tenkju! Haha, tenkte faktisk på det nå når jeg satt og importerte bildene. Men vi får ordne det neste gang ;)

 

 

Ble hakket bedre det ja :P Men bilen ser veldig sliten ut i lakken :/ Syns den ser "skitten" ut selv etter vask. Håper du får grei sum for bilen når/hvis du skal selge den :)

Takktakk! Ja, er ganske sliten i lakken. Tenker å investere i litt poleringsstæsj (fant et fint starterkit med proffe saker til 3 lapper) og løfte lakken noen hakk :) Og angående pris så er jeg fornøyd om jeg får igjen det jeg ga. Men nå som den får hvite skilter og litt ryddigere bilder, annonse osv., så kan det kanskje bli litt fortjeneste. Har jo påkostet nytt batteri, og kommer til å fikse småting før salg. Må se an responsen før jeg bestemmer meg for minstepris, tenker jeg. Men vi får se! :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg på ferja på vei hjem fra Tønsberg og tenkte jeg kunne oppdatere litt her.

Det har blitt bekreftet lekkasje i dieseldyse nummer fire. Begge bærekuler foran må også skiftes. I tillegg så er det jo gåen ABS-føler HB, gåe. airbagsensor i passasjersetet, feilkode på beltestrammere og to gåene jekkfester. Med tanke på hva denne regningen kan komme på, så tror jeg det er like greit å bare legge ut bilen for salg slik at noen andre kan ta på seg dette prosjektet, da jeg ikke har råd til alt sammen.

Fikk i hvert fall handlet meg sommerhjul da. Er da 6 stk. Style 48-felger med gode dekk. Tenker å slenge på disse i kveld.

Ellers tenker jeg å få på de hvite skiltene i morgen, fikse småting for å løfte utseendet litt, vaske og polere også legge ut for salg. Så får jeg se hvordan det går derfra.

angående forstillinga de! :D så bestilte jeg Meyle Heavy duty forstilling, altså forsterket forstilling fra Ebay i tyskland eller polen husker ikke :P betalte ikke mere en 2800kr :P det er billig! :P hver arm koster sirka 1500kr stykke på schmiedmann :P dysa får du kjøpt overhalt til en grei pris :) airbag sensoren kjøper du jo bare sånn bypass greier fra ebay, koster deg 50kr, abs føler er heller ikke så dyrt! :) rusta er vel det værste på den lista der :) syns resten hørtes rimelig greit ut! :)

 

den belte strammeren trur jeg faktisk jeg har liggende som du sikkert kan få! :)

 

så syns ikke det dær var så veldig gærnt åf å fiksa helt ærlig! rusta er jo selvfølgelig det aller værste. men å få tak i nye kanaler burde jo ikke koste stort. så finnes det jo private folk som kan sveise for deg til en grei pris? :) du veit hvertfall hva du har nå. er det kanskje ikke bedre å ha bilen og bytte det som må byttes på den? istede for å kjøpe ny bil og kanskje på gå en smell?

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, vet ikke helt. Blir jo mye penger til slutt, og jeg har faktisk veldig lite å bruke. Dessuten skal den på EU i oktober og hvis jeg ikke får fikset innen da, så går jo markedsverdien ned. Har fått en god pris på rusten, men lakkering kommer til å koste skjorta og knappene. Skal man legge på 3000+ til forstilling med arbeid, 3000 til dyse og arbeid, småting til setene også videre, så blir det nok en saftig regning til slutt :) Har begynt å merke noe hvining fra turboen også (skal legge ut tråd snart) og gud vet hva det plutselig kommer på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...