Mr. Erling Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Hei. Er det noen kjente svakheter ved e63?Jeg vurdere en 630iCA med N53 motor. 2008 modell. Kjørt 93 tusen km.Leste om en her inne på forumet, som fikk problemer med styring og støtdempere foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Disse deler det aller meste med e6x 5-serie, så du kan lese deg litt opp på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Mai 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2015 (endret) awt Disse deler det aller meste med e6x 5-serie, så du kan lese deg litt opp på de. Takk.ja jeg har lest meg opp, og funnet ut at e63 (630i), før facelift, var utstyrt med N52 motorenEtter facelift, dvs. 2008-10 ble N53 motoren satt inn, .. og fjernet (!?) allerede fra 2011 modellene og utover!Jeg har til nå funnet ut at den største 'problemet'(?) er motoren:N53 motoren er svært omdiskutert 'rundt om'. se linken om hva BMW kaller 'JOY'': http://www.miseryisbmw.com/ For meg, som ikke er noen 'BMW kjenner' eller har erfaring, blir jeg svært bekymringsfull.Så fra å vurdere en e63 2008 modell, har jeg begynt å vurdere en eldre 2006 modell e63 med N52 motor, bare pga. N53 motorenNoen andre som har synspunkter på dette med N52 kontra N53 motoren i e63 - 630iBla. les linken rett ovenfor om BMW's N53 'JOY'!Pluss denne YouTube videoen om en N53 motor som låter som en diesel.Akkurat hva påstanden er i linken rett over her.https://www.youtube.com/watch?v=A-RHEwg9ILs Endret Mai 16, 2015 av Erling T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 16, 2015 Share Skrevet Mai 16, 2015 I 2011 kom det nye modeller med nye og helt andre motorer, så at N53-motoren forsvant fra 6-serien i 2011 er helt naturlig. Jeg har forøvrig aldri hatt problemer med min N53, men jeg er kjent med at det har vært litt tull på den serien. Personlig hadde jeg valgt 2008 eller nyere ene og alene grunnet faceliften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 16, 2015 Share Skrevet Mai 16, 2015 N53 er dessverre ikke den mest driftsikkre bensin sekseren ifra BMW, men når det er sagt så ville jeg aldri styrt unna en bil med N53. Føler ikke problemene er så omfattende at jeg ville fryktet det, de aller fleste bensinrekkesekserne til BMW er utrolig skuddsikre og gode motorer. Når det da kommer en motorserie som dessverre har hatt noen gjenganger feil så har den lett for å bli pekt ut som "ett surt eple". N53 er en fantastisk flott motor og på tross av noen problemer så ville jeg ikke styrt unna, så vil absolutt anbefale å gå for en 2008 modell eller nyere Skal du gå for eldre så ville jeg sett etter en 650I i stede, V8er i en slik bil som dette blir aldri feil Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå