Gå til innhold

Laveste offset på e87?

Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte ved lik bredde på felgen, men om man sammenligner med en 7,5" originalfelg med ET47, vil en 8,5"-felg med ET15 stikke 38,3mm lengre ut. Samtidig vil den være 25,7mm lengre ut fra fjærbeinet.

Det blir ikke helt riktig, med den endringen vil felgen ha 19,3mm mer klaring mot fjærbeinet mens den vil stikke ut 44,7mm mer enn før ;)

Edit: 

1"=2,54cm       ET47-ET15=32mm

Ytterkant: (25,4mm/2)+32mm= +44,7mm

Innerkant: (25,4mm/2)-32mm= -19,3mm

Endret av olenikolai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke helt riktig, med den endringen vil felgen ha 19,3mm mer klaring mot fjærbeinet mens den vil stikke ut 44,7mm mer enn før ;)

Edit: 

1"=2,54cm       ET47-ET15=32mm

Ytterkant: (25,4mm/2)+32mm= +44,7mm

Innerkant: (25,4mm/2)-32mm= -19,3mm

Ja, du har helt. :)

Jeg jukset og brukte kalkulator (samme som Frode D nevner), men jeg må ha brukt "," istedenfor "." på den ene eller noe, for når jeg skrev inn nå fikk jeg samme svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt. :)

Jeg jukset og brukte kalkulator (samme som Frode D nevner), men jeg må ha brukt "," istedenfor "." på den ene eller noe, for når jeg skrev inn nå fikk jeg samme svar. :)

Den fungerer faktisk ikke med "," av en eller annen grunn. Så det er punktum som må til ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikken "." blir brukt som komma mellom tall i blant annet USA i steden for "," som vi i Norge bruker, så er derfor det ikke fungerer ;)

Der vi ville skrevet 5.000 og 19,90 ville de i f.eks. USA skrevet 5,000 og 19.90. Noe forvirrende for oss nordmenn!

Endret av olenikolai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min med 18x7,5" ET29 (originalt ET49 pluss 20mm spacer). Dekkene er 215/40-18, muligens det hadde vært bedre med 205/45-18 (som er originaldimensjon, men også ganske sjeldent), eller 205/40-18.

Subber litt i humper, men ellers går det greit (foreløpig ihvertfall). Bilen er senket ca. 50mm foran.

IMG_7105_zpss7nmscld.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...