duglas Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 (endret) Er det noen som har en f10 og kan ta et mål fra høyeste punkt i skjærmbuen og til bakken foran ?. Jeg har fått byttet fjærer foran på min bil og den er litt lavere enn den var før. Jeg synes den ble finere med de lavere fjærene foran.Bilen ble veldig stabil å kjøre og går helt rett. Jeg har tidligere hatt trøbbel med at bilen var ustabil på veien og at den trakk til høyre side og var nervøs på rattet. Nå er den som en ny bil og er utrolig god å kjøre.Har EDC og det fungerer utmerket . Problemet er nå at verkstedet vil ha bilen inn igjen for å bytte fjærer på nytt da det må ha blitt montert feil fjærer og det kan gå utover sikkerheten. Jeg ønsker ikke å bytte fjærene igjen og risikere at den blir veldig høy foran og kansje også begynner å trekke til høyre igjen. Jeg målte høyden fra høyest i skjærmbuen til bakken før bytte og det var da 70,6cm etter bytte var den 68,6cm Jeg spurte om jeg kunne beholde de fjærene som er montert ,men kunne ikke det. Målte på to andre biler i dag den ene var 71,6cm og den andre 68cm hva er egentlig det normale målet? Garantien på bilen går ot om en måned. Hva gjør man? Endret Mai 19, 2015 av duglas
Otis Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Du kan jo kanskje be om en forklaring på hvorfor du ikke kan benytte disse fjærene. Det kan jo hende at fjærene er beregnet for en bil med mindre utstyr eller annen motor og dermed er de egentlig for svake. Ellers vil jeg tro at grunnen til at bilen dro hit og dit før du fikk skiftet fjærer var pga noe feil med forstillingen, siden de har skiftet ihvertfall fjær?!
duglas Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Skrevet Mai 19, 2015 Jeg får ikke beholde fjærene fordi de mener det kan gå utover sikkerheten og at de kansje vil knekke .De vet ikke eksakt hva som er feil men sier det kansje er feilpakking. Synd å måtte bytte igjen da det ble en perfekt 2cm senk pluss at bilen er super å kjøre nå.
Otis Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Du må høre på verkstedet da det er de som skal ordne opp. Som sagt så ble sikkert feilen korrigert ved at de skiftet noen deler og tok en 4 hjulskontroll med justering. Dette er en ikke sak.
Scream Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 (endret) Kjøp deg h&r fjører eller lignende som senker. Jeg har gjort det og bilen er mye bedre å kjøre selv om jeg hadde msport fra før. Bare pass på at du får riktig mtp edc Endret Mai 19, 2015 av Scream
duglas Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Skrevet Mai 19, 2015 Blir bytte av fjærer bmw vil ikke tillate at jeg kjører på de som er instalert pga sikkerhet,det er jo forståelig nok. Får se hvordan bilen blir blir den superhøy foran og eventuelt ustabil på veien igjen går jeg for ac snitzer senk. Scream: Bilen din er akkurat sånn høyde som jeg ønsker ,min er samme høyde nå foran.
Robin L Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 jeg villet også fått de til å montere ett senkesett først som sist. men synest det er rart at de bruker mål fra hjulbue til bakken. dette varierer jo med dekkdimensjoner, lufttrykk og alt.. vanlig vis bruker du avstand hjulbue -senter av nav.
duglas Skrevet Mai 19, 2015 Forfatter Skrevet Mai 19, 2015 Det målet fra hjulbue til bakke er det jeg som har målt bare sånn at jeg kunne sammeligne nogenlunde.
flobben Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 ta og google litt BMW F10 pulling to the right, f.eks en tråd her. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=549373
duglas Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Skrevet Mai 20, 2015 (endret) Joda har googlet pulling to the right =) og lest masse tråder om det har også vært på bmw for å få fikset problemet flere ganger .Jeg har til og med levert kopi av kvitteringer fra bmw verksteder i usa som har klart å fikse "pulling to the right" skulle vistnok være reprogramering av EPS electric power steering unit med en software uppdate som heter straight ahead conversion. På min ble problemet med at den dro til høyre nesten helt borte etter jeg skiftet fra vinterdekk til sommer. Bilen var fortsatt litt vinglete og ustabil ,men etter begge fjærer ble byttet foran ble den som en ny bil går rett som en pil og ligger dønn stabilt på veien pluss at styringen har blitt utrolig god. Vurderte sterkt å selge bilen ,men nå vil jeg ikke ha noen annen bil =) kansje jeg kommer til å ha den like lenge som min forrige bmw som jeg hadde i 17år =) Endret Mai 20, 2015 av duglas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå