Bmwray Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 (endret) Hei. Har en e39 520ia 1999 modell som har gått snart 200000km.Sist service ble det tatt noe lignende inspection 2 service: Olje,filter,bensinfilter,coupefiltere,plugger,luftfilter,bremseveske og frostveske. Har hørt før at kjede bør strammes på 200000km? Automatoljen skal ha vært skiftet på 140000km, så den holder vel en stund til?Takker for tilbakemeldinger Endret Mai 19, 2015 av Bmwray
Otis Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Kjede skal ikke strammes, da det er automatisk strammet av en strammer. Sål enge du ikke hører noe rasling fra kjedet, skal det være OK.
Fredrik 90 Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Jeg vet iallfall at på M50 maskinene så sitter det en liten fjær på kjedestrammeren som kan bli slakk.
Bmwray Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Skrevet Mai 20, 2015 (endret) Ok, hører ingen ulyder, er det vanskelig og komme til for og sjekke den fjøra? Må ta det på verksted, eller skal jeg bare la det være siden det ikke rasler? Vi hører en vov vov vov lyd bakfra på bilen, trodde det først var støy fra vinterdekkene men den er sånn med sommerdekkene også, hva kan det skyldes? Hjul lager? Er sånn dyp lyd som kan høres ut som dekkstøy, kommer på 50km eller høyere hastighet. Skal oljen i bak akselen skiftes noen gang? Endret Mai 20, 2015 av Bmwray
Fredrik 90 Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 (endret) Jeg fikk bytta den fjøra når jeg bytta toppdekselpakkning, mener den skal sitte greit til på M50 iallfall. Absolutt lurt å få gjort om du likevel skal av med lokket, fjøra koster ikke mange kronene. Videre bytta jeg selv olje i diffen, dette er jo longlife men min erfaring er at ingenting er longlife. Den var iallfall full av spon og dritt, anbefaler å bytte olja her som en del av forebyggende vedlikehold. Ellers er det ikke uvanlig at diffen uler litt på eldre biler som har gått langt Endret Mai 20, 2015 av Fredrik 90
Bmwray Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Skrevet Mai 20, 2015 Skjønner, skal ikke opp med lokket da alt ser fint ut. Ja, mulig lyden er fra diffen som du sier, skal høre med han på verkstedet om han kan få byttet diff oljen, det er et mekonomen verksted men går ut i fra at dem finner ut hvilken olje det skal være og hvor mye Får man sjekket om det er noe feil med hjul lageret selv? Har kjent på hjula når den har vært jekket opp og kjenner ikke noe slark ihvertfall.. Det må vel være enten diff eller hjul lager som kan lage ulyder bak?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå