Gå til innhold

Verste butikkbilselger


 Share

Anbefalte innlegg

Hvem har å fortelle den verste historien om butikk bil selger? 
Da tenker vi ikke på privat salg, for det vet vi er 'litt  av hvert', men salg fra merkebutikk eller annen form bil butikk ( inkl. import)

Jeg kan starte med èn, som hendt meg bare for en drøy uke siden.
Ganske så uskyldig. Sikkert en dagligdags hendelse, men avslørende om seriøsitet og profesjonalitet.

Jeg er på utkikk etter nyere bruktbil i 5 serie - 6 serie segmentet
Prospektet denne gang var 2008 modell, e63 fra en ikke merkeforhandler og den var bruktimportert.
Kjørt 80 tusen. 

Da jeg spurt om hvorfor servicetesten viste at det var så mye besøk på merkeverksted, drøye 1,5  A4 sider med diverse punkter på servicetesten ( fikk kopi av testen fra BMW Norge)  i Tyskland, svarte han uten å blunke; " den har sikkert vert så ofte inne til vask"

Okidokki..  :---) 
Noen som tror jeg våger å kjøpe noe der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Forrige mnd. 

 

Ser på en VW golf Mk5 GTI Avtaler med selger at jeg overfører penger i morgen og ordner forsikring. 

 

Drar på dagen og sier at jeg skal hente bilen. Nei nå er bilen solgt sier selger.   Enda jeg har overført 169 000 og skrevet forsikring. 

 

Marcus bil i oslo 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige mnd. 

 

Ser på en VW golf Mk5 GTI Avtaler med selger at jeg overfører penger i morgen og ordner forsikring. 

 

Drar på dagen og sier at jeg skal hente bilen. Nei nå er bilen solgt sier selger.   Enda jeg har overført 169 000 og skrevet forsikring. 

 

Marcus bil i oslo 

Går dette an?

 

Hørt om noe lignende, men da var det missforståelse mellom flere selgerer, der ein selger hadde solgt bilen, uten at den andre selgeren viste om det. Og den andre selgeren solgte bilen samme dag til ein annen kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige mnd. 

 

Ser på en VW golf Mk5 GTI Avtaler med selger at jeg overfører penger i morgen og ordner forsikring. 

 

Drar på dagen og sier at jeg skal hente bilen. Nei nå er bilen solgt sier selger.   Enda jeg har overført 169 000 og skrevet forsikring. 

 

Marcus bil i oslo 

Du fikk pengene tilbake umiddelbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går dette an?

 

Hørt om noe lignende, men da var det missforståelse mellom flere selgerer, der ein selger hadde solgt bilen, uten at den andre selgeren viste om det. Og den andre selgeren solgte bilen samme dag til ein annen kunde.

 

Var samme selger som solgte bilen enda penger og forsikring var ordnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Modern fikk i 07 en 525d importert av Din Bil AS i Hamar. Det ble stilt diverse krav på forhånd, bla. at bilen skulle være røyk og dyre fri.
Dagen når bilen kunne hentes. Da mor kom for å hente bilen, sto den parkert ute på plassen i sola, med alle vinduer nede og med et EDDIKGLASS på gulvet ved førersete. Mutter kunne lukte røyklukt før hun hadde kjørte hodet inn vinduet! Hun ble usikker på om hun ville gjennomføre kjøpet, men selgeren mente at dette kunne de fikse i løpet av uka.
Dinbil hadde bilen hos et svært useriøst bilpleiesenter på "rens" og ozonbehandling 3 ganger, uten å ta knekken på stanken.   
Jeg endte opp med å rense interiøret fra tak til gulvteppe. Et gult litt seigt møkk belegg ble hentet ut av taktrekk, gulvteppe og egentlig alle flatene inkl vinduene innvendig. Så at interiøret var rengjort grundig før dette, utover dashbord var ikke tilfelle. Jeg fulgte nesa og endte opp med å løsne på førerstolene for å komme inn under de. Det lå det mye tobakkrester og aske rundt førersete, I tillegg ble det full rens av klima og etter dette ble det bra'ish. Når solsteika sto på lenge nok kunne en dreven nese fortsatt skimte røyklukt i flere år etterpå, men ble bedre og bedre for hver interiør rens :)

Prøvekjørte nylig en E39 530i hos en "forhandler" i Oslo-traktene. Det er uten tvil den verste prøvekjøringen jeg har vært med på, men dette innlegget er langt nok nå :P   

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel dele min dårligste opplevelse med en bilforhandler. Jeg tok kontakt med RSA Bil i Arendal ang en nyere Jeep Grand Cherokee jeg var interessert i, jeg møtte på en hyggelig selger og vi avtalte prøvekjøring ifra ettermiddagen og til ettermiddagen dagen etter. Jeg hentet bilen og satte ifra meg min egen bil hos RSA og kjørte og koste meg hele kvelden, dagen etter tar jeg bilen til jobb for å levere den tilbake etter arbeid. Men midt på formiddagen får jeg en telefon ifra selgern som lurer på hvor jeg blir av, det sto nemmelig en kunde som var kommet langveis ifra og ventet på å få prøve bilen. Vi har da for søren en avtale at jeg skulle levere bilen i 15 tiden svarer jeg, hvorpå at jeg får til svar at en av de andre selgerne hadde "overbooket". Jeg var litt fristet til å si at det ikke er mitt problem men det er litt vanskelig når du har en bil på lån og de gjerne vil ha den igjen, jeg forklarer at det er ikke bare bare for meg å stikke ifra jobb sånn helt uten videre. De kunne sende en mann opp for å hente bilen men da måtte jeg komme meg til min egen bil på egenhånd... Jeg ser ingen annen utvei enn å dra ifra arbeid for å levere bilen pga deres rot, når jeg kommer ned dit får jeg vite at ansvarlig selger hadde plutselig stukket til lunsj... En kunde kommer tilbake med en lånebil også stikker han og "gjemmer seg", hva om jeg hadde spørsmål eller var interessert i å handle? Akkurat der og da var jeg passe varm i toppen så jeg la fra meg nøklene i resepsjonen og reiste med min egen bil så fort jeg kunne, hørte heller aldri noe mer ifra selgern.

Makan til amatørmessig opplegg har jeg sjelden sett, setter ikke mine ben i den sjappa noen gang mer og den ansvarlige selgern skal dere få billig av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...