tonyku Skrevet Mai 31, 2015 Share Skrevet Mai 31, 2015 (endret) Kom over ett rustvrak som har stått en del år. Tenkte jeg skulle gi den en sjanse.Fikk 6 toer feil på EU.Hovedlys defekt begge sider.Rust bremseskiver bak.CO for høy verdi (0.82)Farlig rust i gulvseksjon.Farlig rust i kanaler.Defekt/sprukket glass i grøftelys.Har ingen større planer annet en å få den EU ok.Kanskje hive inn en B25 til høsten som jeg har stående.Ellers så er bilen godkjent med coilovere og alternativ felgdimensjon.Diamantsvart utvendig og sort og rød innvendig. Endret Juni 5, 2015 av TonyHøiseth Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mai 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2015 Har sånn smått bynt med rusten i gulv. Her var det i overkant mye men det skal la seg fikses. Til å være 91 modell så er jeg overasket over at batteriet er plassert bak. Trodde det bare var de siste E36 modellene som hadde det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mai 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2015 Må ofre en rustfri bakluke til E34 Touring som ingen vil kjøpe for å få sveiset inn nytt stål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Mai 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2015 Hvor kommer drensen fra takluke ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2015 Har fått sveiset inn nytt stål. Syregrunnet og sveisene er smurt inn med tec7 for å være sikker på at det blir tett. Ikke beste løsningen men. Ny Tectyl kommer også på etterhvert. Interiør på vei inn igjenn. Dagens økt blir å få på plass manifold og eksos pluss resten av interiøret. Nå er det bare å vente på originale frontlykter og nye bremseskiver så er jeg klar for etterkontroll. Kan noen anbefale en clutch og trykkplate som holder 300hk og 600nm som kan brukes i det daglige? Tenker da på lammel med fjæret senter. Må passe M50 med g5s 300z kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2015 Da var det kommet nye skiver og klosser. B25'n fra iX'n har vanos. Usikker på om jeg blir å bruke den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2015 Nye skiver på. Klar for etterkontroll. Fikk tak i zkw lykter som jeg satte på. Mangler bare gule blinklys nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juni 8, 2015 Share Skrevet Juni 8, 2015 Ser bra ut denne her! Kul bil. Synd med rusta, men det blir vel bra med litt sveising Er det for små bremseskiver, eller ser det bare sånn ut? Ser liksom ut som at bremseklossen ikkje går helt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2015 (endret) Ser bra ut denne her! Kul bil. Synd med rusta, men det blir vel bra med litt sveising Er det for små bremseskiver, eller ser det bare sånn ut? Ser liksom ut som at bremseklossen ikkje går helt ned. Den er som forventet. Ikke det verste man har sett av E36 fra 1991 som har rullet 250 000 km. Forrige eier har hatt den i 10 år så den er godt vedlikehold og tatt bra vare på. Kansje ikke vasket så ofte men teknisk er den bra.Ja dette reagerte jeg også litt på. Men skivene og klossene er for E36 med liten sekser. 280x10 mm bak. Så det er nok sånn det skal være. Endret Juni 14, 2015 av TonyHøiseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2015 Endelig EU godkjent Fikk hentet skiltene samme dag. Har også fått på noen andre felger jeg hadde liggende. Må nok ned til 40 i profil og gjerne 205/215 i bredde for at jeg skal få den lavere. Felgene er forresten BBS RC041 forran og RC042 bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 20, 2015 Share Skrevet Juni 20, 2015 (endret) Fantastisk å se at noen gir disse gamle sliterne en ny sjanse til å leve videre! Hadde gjerne tatt på meg slike oppdrag om jeg var kyndig nok. Bra arbeid, stå på! Og grattis med EU Endret Juni 20, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2015 Takk takk er fornøyd selv. Har hatt E36 før, men ikke med sekser. Går stort sett i oppussing av E34 for tiden. Men skal vel klare å holde liv i denne og. Må bytte pakning på vinduet til førerdøren. Vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Du gjør flott arbeid Tony! Blir E36n å se på ACR i helga? Den pakningen er forresten noe forbanna knot å bytte, har rikelig med zalovann tilgjengelig og ikke brukt silikonspray, da kan du få knirk i den . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2015 Nei det blei ingen tur nedover denne helgen. Valgte heller å dra til Bravalla festival i Norrköping Skal på høst treffet forhåpentligvis. Var du nedover med M3a? Ser du skal selge den nå? Blir det M5 kansje? gnilb reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 Var å lufta M3a ja, var ekstra mye kjøretid i år siden de kutta aftertracken Blir ikke høsttreff i år for min del, får ikke tid til det :/ Vi får se hva som dukker opp, skal mye til for å fylle skoene til M3n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå