Rune-K Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Er det noen som vet om det finnes er firma i Østfold, Oslo området som har veldig god greie på gammel AC? Saken er at jeg har en konverterte syvern til nygass for en 3-4 år siden men det lekker ut iløpet av et par måneder. Mistenker kompressoren. Problemet er bare at anlegget som sitter der ikke er originalt og kompressoren er vist en universaltype som ble mye brukt på anleggsmaskiner og traktorer på 80 tallet. Så da trenger jeg hjelp til og finne en kompressor som passer. Hvis man ser på bilprogram fra statene så finnes det jo haugevis av firmaer som bygger om gamle biler men finnes det noe tilsvarende i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Aldri hørt om noe sånt, men står sikkert et merkeskilt på kompressoren. Og utifra det burde man klare å finne noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Hvis ett anlegg har vært uten gass i mange år så kan også noen pakkninger har gått tørre å forårsake lekkasje når det først blir fylt på igjen. Hvis det har vært ute av drift lenge så ville jeg nesten droppa det, så fremt du ikke kan få trykktesta anlegget skikkelig først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2015 Hvis ett anlegg har vært uten gass i mange år så kan også noen pakkninger har gått tørre å forårsake lekkasje når det først blir fylt på igjen. Hvis det har vært ute av drift lenge så ville jeg nesten droppa det, så fremt du ikke kan få trykktesta anlegget skikkelig først Når de fyller det opp så greier de alltid og få bra vakuum på det. Er derfor jeg mistenker at kompressoren lekker litt når den er i bruk. Det ble byttet noen o-ringer og slanger når anlegget ble konvertert. Ellers er jeg skikkelig petimeter noen ganger. Alt av utstyr som er montert skal virke og når det eneste som ikke virker er klimaanlegget så hadde det vært artig og fått det igang igjen. Det virker jo et par måneder men det blir dyrt og fylle opp for hver sesong. Jeg er forberedt på at det kan bli litt dyrt men det er det nesten vært. Det står også et nesten uleselig typeskilt på kompressoren men det hjelper meg ikke veldig mye da jeg ikke aner hvor jeg kan få tak i noe tilsvarende . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 (endret) Hva med å prøve å legge spørsmålet inn på et amcarforum. Som du påpeker har de gutta som regel gode løsninger på hvordan man konverterer gamle ac-anlegg til nye. Jeg er mest opptatt av prisen iom. at jeg er sikker på at dette relativt lett kan la seg gjøre, men at det koster hvis du går tradisjonelle veier. I likhet med din bil er det imidlertid grenser for hvor mye noen vil koste på en gammel amerikaner (type: ikke samlerobjekt) og dette kan kanskje være til din fordel... Endret Juni 4, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå