ronnygr Skrevet Juni 9, 2015 Skrevet Juni 9, 2015 Byttet pærer på bilen i dag (D1S) og ser at lyset på førersiden er mye mer konsentrert enn det på passasjersiden. Har ikke sett dette tidligere, lurer på om andre har opplevd dette eller om det skal være slik? Jeg byttet selvsagt begge pærene samtidig, så det skal ikke være noen forskjell sånn sett.. Jeg var uhyre nøye med å sette de pent og pyntelig på plass så jeg tror ikke noen av dem står skjevt. Noen tanker?
Reef89 Skrevet Juni 10, 2015 Skrevet Juni 10, 2015 (endret) Mulig defekt nivåsensor eller kontrollarm. Dette sjekker du enkelt ved parkere inntil en vegg å vri bryteren i posisjon A... start bilen og se om begge lysene justere seg. Endret Juni 10, 2015 av Reef89
ronnygr Skrevet Juni 10, 2015 Forfatter Skrevet Juni 10, 2015 Begge lysene justerer seg helt fint. Legger ved noen bilder tatt med ulik lysfølsomhet, og veggen jeg stod mot er matt betong så det du ser på førersiden er faktisk ikke gjenskinn!
Reef89 Skrevet Juni 10, 2015 Skrevet Juni 10, 2015 Ser bra ut med justeringen ja etter å ha studert bildene litt så ser det nesten ut som en pære (høyre) enten sitter feil i eller at den rett og slett er delvis defekt. Mitt synspunkt....
ronnygr Skrevet Juni 10, 2015 Forfatter Skrevet Juni 10, 2015 Takk for kjapt svar! Hvis været bedrer seg i morgen skal jeg ta dem ut og se om mysteriet flytter seg om jeg bytter plass Reef89 reagerte på dette 1
bcRichard Skrevet Juni 10, 2015 Skrevet Juni 10, 2015 Kan også være at linsen i lykten er slitt. Vet du om noen av lyktene er byttet noen gang?
ronnygr Skrevet Juni 10, 2015 Forfatter Skrevet Juni 10, 2015 Det vet jeg ikke nei.. Men dette er nytt, så ikke sånn ut før. Som Reef89 sier så lukter det pærefeil på en eller annen måte.. Eller..? Sent from my iPad using Tapatalk
ronnygr Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Skrevet Juni 11, 2015 Fikk akkurat beskjed fra selger om at to nye pærer er på vei, håper det ordner seg.
Alpejohn Skrevet Juni 12, 2015 Skrevet Juni 12, 2015 Ser ut som lyspæra sitter feil i sokkelen, men om den sitter skikkelig tipper jeg på at pæra er dårlig. Hvilke type pærer var det? Kina greier eller Osram/Phillips?
ronnygr Skrevet Juni 16, 2015 Forfatter Skrevet Juni 16, 2015 Tipper de har opprinnelse i Kina, det er de billige på CarpartsPro.. Som sagt så var jeg veldig nøye med å få alt ordentlig på plass.
Alpejohn Skrevet Juni 16, 2015 Skrevet Juni 16, 2015 Da er nok ikke det usansynelig. Kjøp orginale, det er det beste.
MrBrum Skrevet Juni 17, 2015 Skrevet Juni 17, 2015 Da er nok ikke det usansynelig. Kjøp orginale, det er det beste. De store merke produsentene på lys er best. Slik er det bare. Osram, Philips, osv...
Alpejohn Skrevet Juni 17, 2015 Skrevet Juni 17, 2015 (endret) Vet ikke helt hvordan jeg skal oppfatte innlegget ditt MrBrum, om det er seriøst eller ironi.Uansett, jeg sier ikke at Osram osv er det eneste beste, finnes sikkert mange som ikke er store produsenter som også er bra.Kjøper du Osram/Phillips osv så vet du hva du får, kjøper du et eller anna anna merke så kan det være uvist.Noen leverer bra pærer, andre ikke fult så bra. Og det er jo de store som har mye penger til utvikling og alt det der, samt en skikkelig kvalitetskontroll. Har selv brukt en del sånne billigpærer, og etter jeg byttet til osram så kommer jeg sikkert ikke til og bruke billigpærer igjen. Men det er jo mitt valg, folk gjør jo sånn de vil. Bildet her i tråden er jo et godt eksempel på fraværende kvalitetskontroll, og kvalitet i det store. Endret Juni 17, 2015 av Alpejohn
MrBrum Skrevet Juni 17, 2015 Skrevet Juni 17, 2015 Jeg mente det ikke ironisk. Det ER slik at du får det du betaler for. Og det gjelder stort sett alle områder. De som vokser opp i dag med all kina dritten vet snart ikke hva kvalitet er stakkar. Er bare billig, billig som gjelder.
Alpejohn Skrevet Juni 17, 2015 Skrevet Juni 17, 2015 Hehe ok.Nei det er sant, billig er ikke alltid bra selv om dyrt heller ikke alltid er best. Det er nok noe man bare må erfare.. Jeg kjøpte 2-3 par DRITT billige pærer på ebay, bare på gøy for og teste syke farger, type grønn, lilla osv.Betalte vel 60 kr pr par. På 2 av para virka bare ei lyspære, på det siste der var de så skeive at lyset knapt nok var synelig i dagslys når jeg sto et par meter fra en hvit vegg. Man kan få skikkelige osram pærer på ebay, men man må være ytterst forskiktig da det finnes mange som selger fake. Jeg kjøpte mine på ebay, fra tyskland og betalte ca 1000,- for et par. Inkl moms og frakt. Fikk sjekka de og verifisert at de var ekte på et lys forum i usa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå