Gå til innhold

Gabz' daily E36 | Solgt!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke mye som skjer her. Er godt i gang med roadtrip'en, og så langt er det en fantastisk tur :) Poster kanskje et lite reisebrev med noen bilder når jeg er hjemme igjen og har tid (neste helg-ish).

 

Bilen har holdt seg bra hittil, ikke noe problemer med kjøling og ikke noe forbruk av olje. Eneste som har oppstått er at førervinduet falt ut av sporet sitt igjen, så må holde det på plass og ta det opp litt og litt. Høyreruta funker fortsatt ikke. Og varmeapparat-vifta bråker som et helvete når den er på, så det orker jeg nesten ikke. Gud, som jeg savner E39.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom alt jeg har brukt på bilen hittil, og jeg tror jeg allerede har tømt lommeboka litt for mange ganger..  :whut:

 

Bilen selv - 5000
Omregistrering - 1500
ASA-felger med dekk - 1000
Skinninteriør - 1000
Starter, vindusheiser, baklykter - 1000
Framskjermer - 1000
Deksel og motstand til vifte - 200
Bakre eksospotte - 1250
2x12" sub, forsterker og kabelsett - 2800
Original jekk - 300
NGK plugger - 350
Lambdasonde + montering - 1900
Frontsett + 4K forsterker - 3200
Kabler og koblinger (til front og 4K) - 550
Rep og deler til giroverføring - 300
Forstillingssett - 1650
Montering eksos og forstilling - 2500

 

Totalt har jeg hittil brukt 25500 kroner, på en bil som har en salgsverdi på 10-15 lapper. Har nesten ikke noe valg utenom å beholde den :lol: Skal jo ha ny fanger, lakkering av fanger og framskjermer, samt senk også. Ooog reperasjon av vinduer og bytte av vifte. Regner med rundt 32000-ish totalt. Kanskje også nytt ratt etterhvert. Budsjett og budsjett.. Huff.

 

Får se hvordan det går med denne. Blir det noe mer store, uforutsette kostnader nå, så må jeg bare fjerne alt av anlegg osv., og selge bilen. Eller selge den i deler.. Så får jeg heller finne en billig E39 å ha mens jeg sparer i stedet. De er i min mening mye penere (selv uten mye stæsj) enn det E36 er, så da kan jeg nok klare å bruke mindre penger enn på denne. Mye deiligere å kjøre også. Og de har jeg litt mer erfaring med om det skulle skje noe.

 

Og nei, jeg har ikke sagt at jeg skal kvitte meg med bilen hvis dere tar det sånn, jeg bare tenker litt framover nå  :-k Tror denne bilen har en tendens til å kaste problemer på meg i hytt og pine.

 

Jaja, det var bare mine kveldstanker. Slenger med et lite mobil-snapshot av skjønnheten fra i stad:

 

post-80101-0-25273300-1438981706_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er hjemme igjen fra tur nå. Gidder ikke lage reisebrev da det ble en del bilder, samt at det sikkert ikke er så spennende for dere. Men jeg kan stolt si at bilen, overraskende nok, klarte 2200km med krevende fjellveier uten et eneste problem! Ingen oljeforbruk, ingen vannforbruk og ingen hindringer. Eneste var at ruta falt ut av sporet sitt igjen. Men turen har vært fantastisk!

 

Da jeg var hjemme igjen så var frontfanger, lykter, speil og rute dynket i insektslik. Første stopp var dermed selvvasken på Shell, hvor jeg fikk lagt skum over bilen og skylt godt av. Lenge siden jeg hadde sett bilen så blank som etter vasken, gitt! Var dårlig med selvvasker rundt om i fjordene..  :-k

 

Får slenge med et par stemningsbilder fra vasken, da! Bilder fra turen finner dere på facebooksiden min :)

 

5p6Mwjt.jpg

 

1T0vR9d.jpg

 

In other news, så har jeg funnet en E39 som jeg skal fly ned og se på, og muligens hente hjem  :cool: Så da blir det nok til å kvitte meg med denne på mest mulig fornuftig måte. Vet ikke om det er verdt det å få lakkert framfanger og framskjermer først, eller å bare sende de med bilen. Eller plukke ut de dyreste delene og selge bilen uten dem. Eller jeg vet ikke. Jeg får se. Kanskje E39'en blir fiks-og-selg. Får først se om jeg tar den med hjem! Updates shall come.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at bilen holdt turen :) 

men som nevnt over så, er du effektiv i bytting av biler :P

hvis du skal selge bilen, så selger du vel subb og forsterkere utenom? for å ikke tape penger på de

 

kjøper du ny bil billigbil igjen, så kommer du nok til å måtte påkoste den litt også :) så da er det vel bedre å bare beholde E36'en? 

vet ikke hva du jobber med, men det tok meg fire måneder med sparing før jeg fikk råd til min E60. Da hadde jeg noe penger fra før + at jeg fikk penger for E36'en jeg hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg tenker på, om jeg skal gidde å dra helt dit for enda en billigbil som kan bli pengesluk.. Men er en med lite rust, greit med utstyr, fin farge og EU til 2016 for 6-7 lapper. Så frister samtidig :P Men begynner å vippe litt mot å beholde E36'en..

Jobber i butikk og tjener ræva nå, men kan bli ny jobb snart hvor jeg tjener bedre. Krysser fingrene ;) Så sparinga tar nok sin tid.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...