Gå til innhold

DSC feilmelding 1mnd etter bilkjøp. E91

Anderspr0
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpsloven kan jeg ikke så godt at jeg skal uttale meg om det. Men dette kan være en bagatell eller det kan være alvorlig. Hvis det er snakk om en ABS føler som er defekt så ta det som en mann og bytt den, koster kanskje maks et par tusen å få gjort. Billigere om du søker litt rundt sikkert og.

Er det derimot snakk om at du har feil på styrevinkelsensor (som ikke er uvanlig på E91!) og må bytte hele styreenheten bak rattet (SZL) så er det derimot en kostnad på nærmere 10.000.

Da kan nok noen med mer kunnskap om kjøpsloven enn meg kjime inn.

Men få tatt en diagnose uansett, da får du lettere svar. Se i diagnosetråden om noen er i nærheten av deg, evt send meg en PM om du er på østlandet så kan jeg ordne det for deg.

\\Tommi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe som kan lastes tidligere eier. Den feilen har kommet under ditt eie, og er ikke en mangel selger burde vist om eller har holdt tilbake.  Er det garanti du vil ha så må du kjøpe bruktbil fra forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før man i det hele tatt hjelper deg med kjøpsrettslige forhold og andre juridiske spørsmål er det greit å vite om bilen er kjøpt via forhandler (forbrukerkjøpsloven) eller privat (kjøpsloven). På generelt grunnlag støtter jeg meg bak SweetBMW om at du bør få undersøkt hva feilen er, og at dette trolig skyles en sensor eller liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...