KasperR Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 Har en 99 540i som et utstyrt med M sport suspension II. Nå har den ene av de originale demperne begynt å svette litt, så det blir vel nye etterhvert. Lurer derfor hva folket anbefaler av dempere, når jeg ønsker ca. like kjøreegenskaper som før. Er ikke gira på å kjøpe originale Sachs dempere, da jeg ikke tror de er verdt prisen. Er f.eks bilstein b6 et godt valg? Hvordan er disse sammenlignet med originale M- sport dempere? Er det forskjell på vanlig M- sport suspension og M- sport II?
Otis Skrevet Juni 22, 2015 Skrevet Juni 22, 2015 Forskjell mellom Bilstein B6 og std M sport er ganske stor. Bilstein er en hel del hardere. En annen uting med Bilstein er at veldig mange med E39 har opplevd mye problemer med de, de låser seg over tid og blir pinnestiv! Men det er såpass lenge siden, så vi kan vel anta at Bilstein har fått dette i orden nå. Det virker som du godt kan bruke vanlige M dempere på din bil med M sport 2 understell. Uten at jeg faktisk har prøvd selv.
Trond H. Olsen Skrevet Juni 22, 2015 Skrevet Juni 22, 2015 Jeg ville også tatt med gule KONI i betraktning. Kjører med gule KONI selv, og synes det er veldig greit. Kjekt med justering. Strammer de godt opp når sommerskoene kommer på og løser de opp når vinterskoene er på.
Alpejohn Skrevet Juni 22, 2015 Skrevet Juni 22, 2015 Kjøper du orginale dempere koster det ganske mye, men kjøper du "orginale" sachs dempere blir det fort mye billigere.. Byttet selv for et par år siden, fy flate så go den ble å kjøre etterpå! I forhold til det den var da.. Men syns det er helt perfekt, ikke for stivt og ikke for mykt.
TRF Skrevet Juni 22, 2015 Skrevet Juni 22, 2015 Jeg synes det høres utrolig ut at en 99 har m sport 2 dempere, de kom senere. Og akkurat M sport 2 demperne finnes det ikke noe ettermarkedsdempere til, det finnes dog til m sport, og de passer fysisk på.
KasperR Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Skrevet Juni 22, 2015 Dette er et utklipp fra en bit av ekstrautstyrslista, som viser at den har Msport II: Skjermbilde 2015-06-23 kl. 00.08.43.pdf Bilen er produsert i 04/1999 Takker for svar forøvrig, gule Koni blir tatt opp til vurdering! Hva ville du satt på TRF?
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Da lærte jeg noe nytt der også. Det spørs om det er en bil du skal ha og nyte selv i flere år, og i såtilfelle definitivt originalt. De er dyre ja, men jeg velger å tro at det er en grunn til at "sportsunderstellet" eller var en multi demper som også ble brukt på "rough roads" versjoner, mens M-sport 2 har en helt egen demper. Videre liker jeg ikke at en del ettermarkedsdempere er stål, når de originalt er alu. Det er definivtivt mer enn nok uavfjæret vekt selv med de originale om du har litt store hjul.
Alpejohn Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 (endret) Har sjekka bmwfans.info, der er 2 sorter M sport dempere, vanlig og II,Ser ut til at nummer 2 er brukt på 535i, 540i og M5, menst den vanlige msport er brukt på 535i og 540i.Så det må være noe connection med M5 der tror jeg.. Sikkert samme type som M5 bruker da.. Vis jeg skal tippe..Mens vanlig sportsunderstell er litt slappere kanskje.. Der er en 3. demper, for poor road.. hehe Edit:Rareste er at den standard M sport demperen er dyrere en den som også brukes på M5.. I følge bmwfans.info.. Er ikke sikkert det stemmer da.. Endret Juni 23, 2015 av Alpejohn
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Det stemmer det. Da er det nok jeg som tenker på biler som kom med "full" M sport pakke, (fra sent 2000) fikk M sport 2 dempere. Min 530d har eksempelvis dette.
Alpejohn Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Jeg har ikke 2 på min, de er ikke tilgjengelig i delefilmen heller, jeg har kun valget mellom standard og sport..Kan det være noe spesielt på sedan siden M5 kun finnes til sedan kanskje?
TRF Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Tror det er siden du har (regner jeg med) luftfjæring. Det står sikkert 704 i din utstyrsliste?
Alpejohn Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Det har jeg ja, men nå sjekka jeg forran.. Men det er vel ikke mulig og kombinere 2 med vanlige sansyneligvis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå