Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallois!

Da er Range Rover solgt og jeg har bestilt en ny Golf GTE (av alle ting).

Dermed har jeg plass til et prosjekt. har kommet over en artig 525i Touring jeg vurderer. Litt kosmetisk, men ikke så ille.

Det negative er i hovedsak at den har stått et halv år-år. Stått under plast men altså ikke brukt. Eier byttet viskosekobling og vannpumpe før den ble parkert, men han pusser opp og kjøpte en annen bil. Den starter fint, ikke noe tikking fra motor. Bremsene var nye før den ble parkert, men har overflaterust nå. Det ene jekkfeste kjennes også litt mykt. Hvor mye må jeg regne med å bruke for å få et jekkfeste som tåler en EU-godkjenning?

Jeg har hatt E34 før og er ganske godt kjent med bilene, men er det noe annet jeg bør se/kjenne spesielt etter?

Hvordan er erfaring med å vekke E34 Touring tilbake til livet igjen?

Marius

Endret av Mariuse34
Skrevet

Tok en ny kikk på den igår. 

Alle dempere må byttes. Såvidt jeg skjønner er det et helvete på E34x. Den trenger dessuten nye dekk. og felgene er utrolig kjipe. 

Hvilke felger passer på ix-bilene? vanlige E34-felger går jo ikke såvidt jeg skjønner. 

Marius

Skrevet

Tror felger med 3-serie innpress skal passe på IX modellene?

Du bør vel se over bremserør, bensinrør og sånt? Eventuelt om glassluke + visker bak fungerer, om panorama takluken fungerer (hvis den har). De to/tre sistnevnte er jo forsovet ikke så viktig som at bilen i seg selv fungerer med motor, bremser og sånt.

Skrevet

Jeg har 3 serie felger på min IX. Disse passer rett på. Jeg har ET 42 m/8,5" felg fremme og ET 35 m/9,5" felg bake. Ligger bilder i tråden min om du er interessert å se hvordan det ser ut. Tråd i signatur.

Skrevet

Høres ut som at en 525IX sedan er ett meget bra valg, disse er det få igjen av og de må reddes :) Og hvis vi ser på verdistigingen på E30 325IX så ser jeg ikke noen grunn til at det skal var dumt økonomisk å ta vare på en 525IX.

Når det gjelder felger så ville jeg holdt meg til en sånn nogen lunde tidsriktig stil, BBS krysseike som jeg har på min er fint og lett få tak i. Hvis ikke så har man M5 Trowing Star, M parallel (Style 37) eller BBS RC90 som en fin mellomting på disse bilene.

Skrevet

De felgene du har BMW525ix er jo helt rå da! Dødsfin bil!

Fredrik90 du holder til i Arendal right? Isåfall, så fremt ting går i orden med denne bilen så blir vi flere med e34 i Arendal i sommer!

Skrevet

De felgene du har BMW525ix er jo helt rå da! Dødsfin bil!

Fredrik90 du holder til i Arendal right? Isåfall, så fremt ting går i orden med denne bilen så blir vi flere med e34 i Arendal i sommer!

Det gjør jeg! Da må vi få til ett lite treff, kjenner flere hardbarka E34 entusiaster her i byen :D

Skrevet

Vært og sett på e34 idag. Klunkelyd i bakstilling. Litt slitent interiør. Et par dører som vil trenge utskifting på et tidspunkt og demontert ac.

Mest kosmetikk, men må tenke litt over det

Skrevet

Litt off tropic, men hvordan er 4x4 systemet på E34?

Tenker på holdbarhet og framkommelighet på vinterføre?

Kjente feil?

Gratis med bil Mariuse34.

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Rent slitemessig skal det være ganske bra tror jeg. Bruken fordrer at du kan kjøre bil og ikke er redd for å gi litt gass, såvidt jeg har forstått. Det er ikke moderne akkurat, men skal være effektivt. 

Grunnen til at det ble ix er fordi jeg hadde lyst på E34. Jeg hadde ikke lyst på 520i. Jeg hadde lyst på manuell. Da er det å kompromisse, da det begynner å bli lite av disse bilene igjen. 

Legger ved et bilde. Skal få tatt litt bedre bilder. 

Bilen skriker etter noen penere hjul, men vil ha det klassisk! 

jen. 28_1501597124_xl.jpg

Skrevet

Hvorfor jeg spurte er fordi jeg vurderer en vinterbil.

Sett litt på Jeep Cherokee, Grand Cherokee men det blir jo litt traktor, men rimlige.

Ser fin ut den der.

BBS blir aldri feil på BMW. :sly:

Eller denne stilen her som er min gamle 540:

post-59560-0-12449800-1436546880_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...