ErikJørgensen Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 Sliter som overskriften sier med dårlig, eller faktisk ingen turbotrykk! Det hele begynte i vår med at partikkelfilteret trengte en regenering, dette klarte ikke verkstedet og da var konklusjonen at pga bilens km stand så måtte det byttes. Filteret ble fjernet og bilen fikk software oppdatering! En stund etter så begynte bilen plutselig å gå ekstremt dårlig, den dro fint og alt fram til den plutselig mister all kraft og lunker avgårde i 40 i bakker og 60-80 på motorvei men umulig å få noe særlig mer fart.. Det ble tatt trykktest på alle luftslanger og kjørt med diagnose tilkoblet under kjøring og de ble konkludert med at actuatoren ikke åpner som den skal! Konklusjonen ble da bytte av turbo! Dette hjalp heller ikke! Det kommer ingen feilmeldinger på noe som helst! Noen som har en aning? Begynner snart å bli billigere å kjøpe en bil eller to til! Det er en 06 e61 525d msport ca 198000km Trenger desperat hjelp
ErikJørgensen Skrevet Juli 4, 2015 Forfatter Skrevet Juli 4, 2015 Skulle jo tro det iom at det er ny turbo. Den har ikke blitt kjørt med diagnose greiene tilkoblet men verkstedet tok diagnose uten resultat etter prøvekjøring når turboen var byttet og der var det ingen feilkoder!
Hpi Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 (endret) Du må lese av live data mens du kjører slik at du ser om bilen ber om ladetrykk eller ikke. Det er ganske vesentlig. Om den ber om ladetrykk og ikke får det eller om den ikke ber om det i det hele tatt må du først og fremst vite. Vet ikke om denne har vacumstyrt eller elektrisk styrt turbo men ødelagte vacumslanger en jo en gjenganger, om den ber om ladetrykk uten å få det så bør du begynne der. Endret Juli 4, 2015 av Hpi
ErikJørgensen Skrevet Juli 4, 2015 Forfatter Skrevet Juli 4, 2015 Den har elektrisk styrt det er derfor det ble byttet turbo fordi denne ikke virket som den skulle! Det er også kjørt trykktest på systemet og ikke funnet noe der! Men den skal på sjekk imorgen!
ErikJørgensen Skrevet Juli 11, 2015 Forfatter Skrevet Juli 11, 2015 Da er bilen oppe å går, og bedre enn før!! Det viste seg å være tett katalysator
TRF Skrevet Juli 11, 2015 Skrevet Juli 11, 2015 Holder en knapp på at den boksen under bilen var den som var tett
Sturmtiger Skrevet Juli 11, 2015 Skrevet Juli 11, 2015 Tett katalysator gjør at turboen ikke lager trykk...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå