vegard89 Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 (endret) Hei.Har kjørt litt idag å virker som bilen ikke går som den skal. Når jeg drar ut 1 og 2 gir så kjenner jeg et litt små lugging mot slutten av registeret. Har liksom ikke det bunndraget som tidligere. Merker det mest når jeg ligger i 5gir og skal gi på for å komme meg oppi fart. Før så har det gått greit men nå virker det som mye av momentet er borte. Er nesten som å kjøre 316. Tok en diagnose med en mobilapp jeg har og fikk opp følgende: p0036 Forbruket ligger på mellom 0,7-0,8 så tror det er ganske normalt. Kun gått 145000 km. Noen som vet hva som kan være feil? Tar gjerne imot alle tipsMvh Vegard Endret Juli 4, 2015 av vegard89
^B^M^W^ Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 Feilkoden er i hvert fall for oksygensensoren/lamdasonde til de fremre sylindrene, etter katalysator (monitorerende sensor). Du må sannsynligvis bytte denne sensoren for å bli kvitt feilkoden, dersom de ikke er skiftet nylig er det anbefalt å bytte begge (til fremre og bakre sylindre). OEM sensor koster cirka 1000,- per stykk fra f.eks. koed. Jeg vet dessverre ikke om feil med disse alene vil gi så markant reduksjon i ytelse som du beskriver.
MrBrum Skrevet Juli 4, 2015 Skrevet Juli 4, 2015 Falsk luft kan også gi feilkode på lambda. Sjekk blindpluggen på innsuget, innerst mot torpedo veggen. Sjekk også luft inntak for sprekker.
vegard89 Skrevet Juli 4, 2015 Forfatter Skrevet Juli 4, 2015 (endret) Takk for svar begge to.Skiftet den ene lambdaen her i vinter som var:http://bimmers.no/topic/792364-trenger-hjelp-til-en-feilkode-bmw-e46-m54b22/Den jeg skiftet satt etter katalysator på syl 1-3. Da må det jo være en av di andre lamba sensorene. Eller mener du at det kan være den fra syl 4-6? Litt usikker på hvor du mener mot torpedoveggen mrbrum. Har du et bilde kanskje? Endret Juli 5, 2015 av vegard89
vegard89 Skrevet Juli 5, 2015 Forfatter Skrevet Juli 5, 2015 (endret) Hei. Har tatt en titt på slangen som går ifra lmm og ned til gasspjeld. Var noe trangt nedi der, men klarte å se at det var hull/sprekker i den slangen ned mot spjeldet. Er det nok til at bilen ikke fungerer opptimalt? Legger ved et bilde her som jeg har ringet rundt. Takker for alle svar. Endret Juli 5, 2015 av vegard89
MrBrum Skrevet Juli 6, 2015 Skrevet Juli 6, 2015 Det er definitivt nok. Skal ikke rare lekkasjen til. Så da må du sette ny gummi på handlelista.
vegard89 Skrevet Juli 7, 2015 Forfatter Skrevet Juli 7, 2015 (endret) Ja har bestilt begge belgene. Så får håpe det hjelper.. Takk for hjelp så langt Endret Juli 7, 2015 av vegard89
vegard89 Skrevet Juli 12, 2015 Forfatter Skrevet Juli 12, 2015 (endret) Hei. Har nå fått skiftet den luft belgen. Men virker ikke som det løste problemet mitt. Når jeg tok en kjøretur istad så kjente jeg et lite sånt nøkk igjen. Tok en ny diagnose og fikk opp en ny feilkode p1512. Noen som vet hva den koden står for? Legger ved et bilde her. Håper på at svar fra dere. Mvh. Vegard Endret Juli 12, 2015 av vegard89
vegard89 Skrevet Juli 12, 2015 Forfatter Skrevet Juli 12, 2015 (endret) Aner ikke Endret Juli 12, 2015 av vegard89
MrBrum Skrevet Juli 12, 2015 Skrevet Juli 12, 2015 (endret) Det er feilkode for DISA ventilen. Har du kommet borti ledningen/kontakten etter bytting av gummi inntaket? Men det kan også være at den er defekt. Den kan ikke repareres i så fall, men den må byttes. Endret Juli 12, 2015 av MrBrum
vegard89 Skrevet Juli 13, 2015 Forfatter Skrevet Juli 13, 2015 (endret) Ja jeg har hatt av en kontakt når jeg dreiv framme i motorommet som jeg da antagligvis ikke har klart å satt på plass igjen. Så det her en dag når jeg åpnet panseret. Den er nå satt på plass, så er sikkert derfor jeg har fått opp den feilkoden.. Endret Juli 13, 2015 av vegard89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå