Herant Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Hei, Skulle ta meg en kjøretur for en stund siden da jeg plutselig fikk opp en rød feilmelding. Det var den "Restraint System Faulty". Bestilt time hos bavaria Stavanger og tenkte ikke mer på det. Første gangen den var inne så sa dem at de ikke fant noe feil og bare resatte computeren, fint tenkte jeg, bestalte 600kr og kjørte avgårdet. Da tok det bare en uke før feilen dukket opp igjen, jaja ikke noe mer å gjøre enn å ta kontakt med bavaria igjen...De tok bilen inn og atter en gang sa at de fant ikke noen feil og bare resatt den..slapp å betale altså(skulle bare mangle). Etter noen timer så popper feilen opp igjen....FAEN! Nå blei jeg forbannet, at et merke verksted ikke klarer å finne ut av noe de burde, gjør meg forbannet.. Det verste var at de sa til meg, hvis det skjer igjen bare kom tilbake som skal vi se mer "nøye" på den...hvorfor ikke bare se "nøye" på den meg en gang så slipper jeg å kjøre 8mil hver gang jeg skal inn... Uansett, er det noen andre her som har slitt med denne feilen og kan fortelle meg hva som kan være problemet? Evt. hvordan problemet ble løst.. Har egentlig lyst å kontakte tyskerene men alle siden redirekte meg tilbake til "Your local BMW dealer" så.. Det er en BMW 320i Coupe 08. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Helt umulig å vite hva som evt er feil for oss, da vi ikke aner feilkoden(ene). Du har ikke noen fra forumet som er i nærheten der du er da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herant Skrevet Juli 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2015 Hmm, nei altså jeg vil bare vite hva andre her som har slitt med same problemet gjorde for å løse det... har ikke tenkt å gjøre det selv, men evt. tipse bavaria neste gang siden de ikke klarer å finne ut av ting selv..Da tenker jeg om noen sensorer som skal byttes , eller andre ting? Ser for meg at det er vel bare å ta en skikkelig gjennomgang med feilsøking så er det ordnet. Hadde blitt overrasket hvis de lager et system uten å ha prosedyrer om hvodan de skal utbedre div feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Neida, det er gode feilsøke prosedyrer i ista. Men spørs om akkurat denne feilkoden har en prosedyre eller om det bare er en tulle feil, om man kan si det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juli 5, 2015 Share Skrevet Juli 5, 2015 Har lest mye rart om Bavaria på bimmers. Er ganske rart at de bare resetter, spør du meg så er det kriminelt amatørmessig. De burde resatt og så tatt seg en kjøretur på minst 15 min ca. Restraint System på E9X er forsåvidt litt komplisert men ikke noe verre enn andre moderne tyske biler og BMW'r. Dette er standard feilsøkingsprosedyre med utelukking av moduler til du sirkler inn feilen. Uansett, det heter MRS5 (Multiple Restraint System 5) BMW sitt system for passiv beskyttelse. Hovedkomponenter: • MRS5 control unit • Crash sensors - “b” pilla • Crash sensors - up front • Door pressure sensors ( • MRS warning lamp (in IK • Slip ring • Passenger seat occupan • Seat belt switches • Driver’s airbag module • Front passenger’s airbag • Driver’s side (thorax) airb • Front passenger’s side ( • Curtain airbag - right sid • Curtain airbag - left side • Driver’s seat belt pre-ten • Front passenger’s seat b • Battery Safety Terminal Så i utgangspunktet kan du tenke at er det en feil på en eller flere av disse vil det utløse en feilkode som du fikk. Så gjelder det å sirkle inn feilen. Ville sjekket beltestrammere til å begynne med og vektsensorer i setet. Ubrukeligt av Bavaria at de bare resetter og sender deg ut på veien igjen med en mulig feil på et sikkerhetssystem på bilen. Herant reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herant Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 Så i utgangspunktet kan du tenke at er det en feil på en eller flere av disse vil det utløse en feilkode som du fikk. Så gjelder det å sirkle inn feilen. Ville sjekket beltestrammere til å begynne med og vektsensorer i setet. Ubrukeligt av Bavaria at de bare resetter og sender deg ut på veien igjen med en mulig feil på et sikkerhetssystem på bilen. Ja kunne ikke vært mer enig! Det at de forteller meg hvis det skjer en gang til, da skal vi sjekke det mer nøye...Utrolig dårlig service! Hvis andre verksteder kunne påtatt seg ansvaret om å utbedre feilen så hadde jeg såklart valgt å drite i hele Bavaria verkstedet, men det er desverre ingen andre som vil påta seg ansvaret, eller om de ikke har utstyr til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 Ja kunne ikke vært mer enig! Det at de forteller meg hvis det skjer en gang til, da skal vi sjekke det mer nøye...Utrolig dårlig service! Hvis andre verksteder kunne påtatt seg ansvaret om å utbedre feilen så hadde jeg såklart valgt å drite i hele Bavaria verkstedet, men det er desverre ingen andre som vil påta seg ansvaret, eller om de ikke har utstyr til det. Forstår den, ingen andre BMW verksteder i nærheten? Det er ganske utrolig de ikke har litt mer yrkesstolthet og ikke minst stolthet for å jobbe for og med BMW enn å bare sende kunden hjem etter en enkel resetting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herant Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 Forstår den, ingen andre BMW verksteder i nærheten? Det er ganske utrolig de ikke har litt mer yrkesstolthet og ikke minst stolthet for å jobbe for og med BMW enn å bare sende kunden hjem etter en enkel resetting. Jo det er faktisk et verksted til her i Rogaland eller to, men Haugesund blir litt for langt igjen. Skal høre med de om de kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men siden Haugesund er for langt er det muligens litt lengre sørover? Isåfall er Kvål Auto godt kjent med BMW. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herant Skrevet Juli 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2015 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men siden Haugesund er for langt er det muligens litt lengre sørover? Isåfall er Kvål Auto godt kjent med BMW. Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå