josda Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 Har en 05 mod X3 med Navigasjon som jeg synes begynner å bli litt utdatert. Finnes det nyere oppdaterte kart til denne navigasjonen? Kan en få opp km/t på skjermen? ( tenker da på hastigheten en kjører i). Går de an å legge inn/få fotoboksvarsling på denne navigasjonen? Lurer også på om det går an å programere om lysene slik at jeg får kjørelys på når eg starter bilen? Har glemt lysene en del ganger nå, men greier sikkert å venne meg til at eg må slå disse på når eg skal kjøre Visst dette går an å få ordnet er jo det det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 6, 2015 Share Skrevet Juli 6, 2015 (endret) Ang. Navigasjonen, opprett bruker på Bimmerfest og spør i kart-tråden om oppdatert kart til din bil. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=777905 Det er ikke mulig å få varsling av fotobokser på navi'en. Sent from my iPhone using Tapatalk Endret Juli 6, 2015 av Makky123 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 (endret) Det er ikke mulig å få varsling av fotobokser på navi'en. Sikker? Har ikke prøvd dette jeg, men https://bmwnavigation.co.uk/ har et valg for Add Custom POI's, og browser du videre kommer du hit, hvor du kan laste ned Fix Speedcam for Norway. Dette virker visstnok ikke på navi etter 2009, så her er kanskje en fordel ved å ikke oppgradere. Endret Juli 7, 2015 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 7, 2015 Share Skrevet Juli 7, 2015 Da lærte man noe nytt i dag også [emoji4] Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josda Skrevet Juli 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2015 Takk for svar Har sett på div kart/oppdateringer på ebay og div andre steder, men mange skriver at jeg må ha en FSC kode for å få dette installert, hva er det for noe og er det lett å få tak I, og få installert på navien? Noen som vet om lysene går an å omprogramere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 FSC-kode gjelder bare nyere navi som har harddisk (hvis jeg har oppfattet rett), hvis din er fra 2005, så ligger vel kartene på DVD? Du har fått to linker allerede hvor du kan skaffe DVD-kart. Til disse trenger du altså ikke FSC-kode. Når det er sagt så vil oem-navi alltid stå noe tilbake sammenlignet med standardløsninger som selges fritt og har en levende utvikling. Tipper telefonen din gir både bedre kart og bedre funksjonalitet. De funksjonene du spør om (km/t og fotoboksvarsling) har du vel sett på nettopp telefonen eller andre standardløsninger. Hvis dette er noe du savner veldig, så ville jeg vurdert en annen løsning enn oem-navien. I dag finnes det for eksempel android-basert navi integrert i speilet, da kan du beholde bilens anlegg som det er, men komplettere med en moderne løsning i speilet. Det er også mulighet for bluetooth handsfree, musikkstreaming (trådløst fra mobilen, evt. videre til bilens anlegg over FM), ryggekamera, dashkamera, internett, osv., i grunnen alt du kan ha på en smarttelefon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 (endret) Istedenfor å gå til bimmerfest, så kan du jo holde deg til forumet her også, da det du lurer på kan svares på her også http://bimmers.no/topic/715264-idrive-ccc-cic-nbt-combox-mye-annet-rart-tr%C3%A5den/ FSC-kode gjelder bare nyere navi som har harddisk (hvis jeg har oppfattet rett), hvis din er fra 2005, så ligger vel kartene på DVD? Du har fått to linker allerede hvor du kan skaffe DVD-kart. Til disse trenger du altså ikke FSC-kode. Når det er sagt så vil oem-navi alltid stå noe tilbake sammenlignet med standardløsninger som selges fritt og har en levende utvikling. Tipper telefonen din gir både bedre kart og bedre funksjonalitet. De funksjonene du spør om (km/t og fotoboksvarsling) har du vel sett på nettopp telefonen eller andre standardløsninger. Hvis dette er noe du savner veldig, så ville jeg vurdert en annen løsning enn oem-navien. I dag finnes det for eksempel android-basert navi integrert i speilet, da kan du beholde bilens anlegg som det er, men komplettere med en moderne løsning i speilet. Det er også mulighet for bluetooth handsfree, musikkstreaming (trådløst fra mobilen, evt. videre til bilens anlegg over FM), ryggekamera, dashkamera, internett, osv., i grunnen alt du kan ha på en smarttelefon. Din navi er CCC, så du trenger ikke noe FSC nei. Kart kan du laste ned gratis i linken jeg har lagt inn øverst her, der har jeg postet en side som tilbyr gratis tor-rent. eller trykk her Takk for svar Har sett på div kart/oppdateringer på ebay og div andre steder, men mange skriver at jeg må ha en FSC kode for å få dette installert, hva er det for noe og er det lett å få tak I, og få installert på navien? Noen som vet om lysene går an å omprogramere? Du kan programmere om det meste på bilen din uten noe store problemer, eller du kan spørre noen her inne om de kan hjelpe deg etter hvor du holder til i landet? http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/ Fotoboks varsling vil jeg også ha, men har ikke funnet ut av dette på CIC enda. Men i mellomtiden kan det jo være greit og holde fartsgrensa, du vil aldri få en oversikt om hvor UP er uansett så er vel like så greit Endret Juli 15, 2015 av danskiii Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 2005 X3 har ikke CCC, men samme system som e46, e39 osv., så en oppgradering her er nok ikke helt enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 2005 X3 har ikke CCC, men samme system som e46, e39 osv., så en oppgradering her er nok ikke helt enkelt. oida, huffa meg.. lukter vel dynavin neste da kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 (endret) Men nå har vel Dynavin blitt ganske så bra, har jeg hørt. Funksjonaliteten går nok langt utenpå anlegget han har nå. Et alternativ, hvis det er viktig å beholde bilens originale anlegg, er som sagt en slik løsning i speilet. du vil aldri få en oversikt om hvor UP er uansett Om ikke full oversikt, så finnes det tjenester som kan hjelpe, for eksempel: http://www.politikontroller.no/ Endret Juli 15, 2015 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 15, 2015 Share Skrevet Juli 15, 2015 Ja mente ikke dynavin som et dårlig alternativ de har da vært tilstede lenge og fungerer vel bra. Heller det enn speil hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josda Skrevet Juli 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2015 Takker for mange gode svar Jeg vurderer å kjøpe denne på ebay item nr: 261981212627. tror denne vil dekke mine ønsker, visst den virker som forklart. Noen som har innspill på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå