Gå til innhold

Verdivurdering av 520i E34

Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vil tippe et sted rundt 20 000 kr, om jeg skal være helt ærlig med deg. Hadde bilen vært rustfri og strøken, samt hatt litt utstyr som skinn, klima og cruisecontroll så hadde vi nok vært godt innpå 30 tallet. Med 150 000 km mindre på tellern og noen veldig bra annonsebilder så kunne vi fort vært på tidlig 40 tallet. Jeg mener at Vegar her på forumet solgte sin sorte, Norsksolgte strøkene 520i Touring for rundt 40 000. Den var rustfri så vidt jeg vet og ekstremt strøken og hel, ikke gått over 200 000 km heller.

E34 begynner å stige i pris om dagen, for det meste sedan men også Touring såfremt de er originale, teknisk god stand og rustfri. Men det ligger veldig mye biler ute som er nedkjørt og tatt dårlig vare på, gjerne gått langt over 300 000 km. Disse holder fortsatt veldig igjen på prisenen generelt for E34, når disse er borte om noen år så kan vi begynne å snakke pris stigning. Akkurat dette har nå skjedd med E28, det siste åra så har "bunnslammet" i markedet gått på høggern og de eksisterende bilene går nå for høyere priser. Ikke godt å få tak i E28 518I til under 30 000 kr i brukbar stand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sturmtiger; 520 går for 13-40k faktisk.. Er store forskjeller på priser på de. Dessuten er nesten alle E34 til salgs her i Norge 520i eller 518i.

Om jeg har fikset den for mer enn det er verdt så får det heller bare være. Hadde blitt helt feil å skrote den.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe et sted rundt 20 000 kr, om jeg skal være helt ærlig med deg. Hadde bilen vært rustfri og strøken, samt hatt litt utstyr som skinn, klima og cruisecontroll så hadde vi nok vært godt innpå 30 tallet. Med 150 000 km mindre på tellern og noen veldig bra annonsebilder så kunne vi fort vært på tidlig 40 tallet. Jeg mener at Vegar her på forumet solgte sin sorte, Norsksolgte strøkene 520i Touring for rundt 40 000. Den var rustfri så vidt jeg vet og ekstremt strøken og hel, ikke gått over 200 000 km heller.

E34 begynner å stige i pris om dagen, for det meste sedan men også Touring såfremt de er originale, teknisk god stand og rustfri. Men det ligger veldig mye biler ute som er nedkjørt og tatt dårlig vare på, gjerne gått langt over 300 000 km. Disse holder fortsatt veldig igjen på prisenen generelt for E34, når disse er borte om noen år så kan vi begynne å snakke pris stigning. Akkurat dette har nå skjedd med E28, det siste åra så har "bunnslammet" i markedet gått på høggern og de eksisterende bilene går nå for høyere priser. Ikke godt å få tak i E28 518I til under 30 000 kr i brukbar stand...

Ja den har ikke akkurat så mye utstyr. Skinnseter kan jeg jo alltids skaffe, sikkert litt mer tidkrevende og vanskelig å montere cruisecontroll og klima. Har vært meningen å ta så mye rust som jeg kan, men vet ikke helt hvor eller hvordan jeg skal begynne, og bakluken vet jeg ikke om jeg får reddet. Litt dumt at jeg har den fargen jeg har. Umulig å finne delebiler. Kilometer stand får jo jeg ikke gjort så mye med med mindre jeg setter inn en motor med mindre km stand. Har jo hørt at man nesten får 520 motorer kastet etter seg. Vet ikke hvem Vegar er, så kan ikke uttale meg om bilen hans. Men ja, virker som rustfrie 520i med litt utstyr går i 30-40k klassen i disse tider.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Selge denne (da i grunn med tap) og heller prøve å finne et bedre eksemplar, eller beholde denne og påkoste den mer og ha den en stund.. Er liksom mye jeg vil montere, siden den "mangler" en del. Er ikke direkte mangler, men ting som hadde vært kjekt å ha. Vet ikke om jeg beholder den og eventuelt påkoster den mer, om jeg da i seinere tid vil selge med enda større tap, eller kanskje mindre tap hvis verdien på E34 DA har økt. Tenke tenke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...