Gå til innhold

Lysene lever sitt eget liv - bmw e46

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har en 03 mod e46 med originalt xenon.

Problemet oppsto først igår når jeg parkerte hos en bekjent av meg.(sto parkert i en oppover bakke)

I det øyeblikket la jeg merke til at lysene justerte seg opp og ned av seg selv hele tiden. Men det som var rart var at når jeg tok av håndbrekket så ga det seg plutselig ved at jeg bare holdt bremsen inne. Tenkte som så at feilen ligger ved håndbrekket siden det virker som den tar mere på ene siden enn den andre. Mulig det klusser til høydejusteringa?

Men når jeg startet bilen idag i garasjen så var den like dann og der står bilen helt rett uten noe helling. Så jeg lurer på om noen vet hva problemet kan være?

Ble kanskje litt mye skriving her. Men håper dere forstår hva jeg mener.

Tar gjerne imot alle tips.

Mvh. Vegard

Endret av vegard89
Skrevet

Takk for svar :)

Ja di justerer seg som normalt en gang før jeg starter. Men etter jeg startet bilen så begynte lysene å gå opp og ned hele tiden.

Skrevet

Ja begge lampene oppfører seg sånn. 

Hadde bilen oppå en bukk idag hos en bekjent og verken armen foran eller bak hadde knekt. Men kan være deffekt i seg selv kanskje?

Tenkte kanskje å få noen til å ta en diagnose. Vil det da komme opp som feil der eventuelt?

Skrevet

Knekt er no sjelden så lenge bilen ikke har vært i grøften. Men selve sensoren, elektronikken inni.

Får ikke det på diagnose, har selv hatt samme problem.

Skrevet (endret)

Okei skal jeg bare prøve meg fram ved å bytte den foran eller bak først tror du?

Endret av vegard89
Skrevet

Vanskelig å si egentlig. Jeg tok en rå sjangs å kun byttet den nede foran og da funket det. Koster ikke mange hundrelappene for en på ebay. Gjør jo ingenting om begge blir byttet heller.

Hvis det kun er en lykt som tuller seg så er det som oftest sensoren inni selve lykten som løfter linsen.

En kan jo finne ut av problemet ved at en annen person ligger delvis under bilen og ser om sensoren beveger seg ved oppstart med xenon tent.

Skrevet

Ja tror jeg leste det her et sted at det vil komme fram på diagnose hvem av di 2 som eventuelt er deffekt.

Men hvordan er kvaliteten på disse fra ebay? Ser di koster mellom 800-900 kr pr stk på koed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...