Fredrikoaa Skrevet Juli 30, 2015 Skrevet Juli 30, 2015 Hei! (e46 320d) Har oppdaget at høyre felg/bremseskive fremme blir relativt varm etter en liten kjøretur. Venstre felg/bremseskive er ikke i nærheten så varm som høyre. Grunnen til at jeg syns det er så merkelig er fordi når jeg tar bremsetester bremser bilen beint, altså ikke noe skjevtrekk. Noen som har peiling på hva som kan være problemet? Har også lagt merke til en slags "dure" lyd når bilen står i fri i en svak nedoverbakke, akkurat som om det er noe som lugger slik at bilen ikke ruller fritt. Kommer noen ganger en slags hylelyd når jeg kjører også. Denne er ikke konstant men med ca 1sek mellomrom. Takk for svar
hsd Skrevet Juli 30, 2015 Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Er det så varmt som du skal ha det til er det bare å gå ut i garasja og demontere calipper. Sjekk om glideboltene og stempelene går greit (noe de trolig ikke gjør). Calipperen henger nok, lyden kan muligens være kast i skiva grunna varmgangen. Sjekk derimot også hjulageret når du først holder på. Endret Juli 30, 2015 av Håskjold
stig. Skrevet Juli 30, 2015 Skrevet Juli 30, 2015 mest trolig en av to ting som Håskjold nevner, no bremser som henger på. eller så kan det være et dårlig hjul lager
Fredrikoaa Skrevet Juli 30, 2015 Forfatter Skrevet Juli 30, 2015 mest trolig en av to ting som Håskjold nevner, no bremser som henger på. eller så kan det være et dårlig hjul lager Om det er kaliperen som henger, er dette noe som enkelt kan fikses, eller må jeg overhale/kjøpe ny kaliper ?
ogee1 Skrevet Juli 30, 2015 Skrevet Juli 30, 2015 (endret) Om det er kaliperen som henger, er dette noe som enkelt kan fikses, eller må jeg overhale/kjøpe ny kaliper ? Er du heldig så er det bare masse dritt som gjør at den henger og da virker den igjen etter at du har gjort den rein. Endret Juli 30, 2015 av ogee1
stig. Skrevet Juli 30, 2015 Skrevet Juli 30, 2015 Om det er kaliperen som henger, er dette noe som enkelt kan fikses, eller må jeg overhale/kjøpe ny kaliper ? ok bare for å knuse håpet ditt litt.... i 99 av 100 tilfeller så er det caliper som er deffekt, å her er det aller letteste og kjappeste å bare kjøpe ny. på biler som du som har gliderbolter som går igjennom gummi er det uhyre sjeldent at dette kiler seg fast etc etc så bremser henger på, men såklart alt er mulig
Fredrikoaa Skrevet August 3, 2015 Forfatter Skrevet August 3, 2015 http://i.imgur.com/1m9v9nA.jpg skrudde av kaliperen og er vell ganske tydelig at sylinderen ikke er i så veldig god stand. Etter at jeg satte på kaliperen gikk bremseskiven rundt uten problem, men ser ut til at den har hengt seg etter en liten kjøretur. Best å bare kjøpe ny kaliper?
hsd Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 (endret) Skal du gjøre noe med det der må du ha ut stempelet og bytte pakninger etc, men det blir like dyrt som ett nytt renovert ett. Kjøp nytt fra koed.no (Man klarer alltids å midlertidig løse problemet med wd40 elns og bevegelse av stempelet, men så går det 2 måneder og det er samme skiten igjen) Sjekk også klossene dine, om du har kjørt slik lenge er de nok slitt. Endret August 3, 2015 av Håskjold
Fredrikoaa Skrevet August 3, 2015 Forfatter Skrevet August 3, 2015 Noen som har erfaring med Bosch sine kalipere?
Bmwe61lci Skrevet August 3, 2015 Skrevet August 3, 2015 Ikke hatt problemer med bosch sine. Bmw lager ikke calipperne sine selv men husker ikke hvem som produserer dem.
stig. Skrevet August 4, 2015 Skrevet August 4, 2015 caliper er caliper, jeg har faktisk aldri vert borti et dårligcaliper merke men du har jo bosch og girling, ate, budweg, ja en hau , men jeg har aldri vert borti noen dårlige nye/fabrikkoverhalte kalipere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå