Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I siste tiden har jeg begynt å høre en lyd fra høyre hjul bak. Den er ikke konstant, men kommer ettersom hjulet roterer. En svisjelyd for å si det på enklest mulig måte.

Er dette mulig bremseskiver som har slått seg? Bremsene bak skal byttes snart da de er slitt så regner med det er noe slikt, men har ikke hatt denne feilen selv før..

Takker for eventuelle svar :)

Skrevet (endret)

Sjekk heller hjullager. Skeve bremseskive bak merkes ikke på lyd, men risting i bremsepedalen ved brems.

Enkel måte å sjekke bremseskivene er å dra fingen over, er det helt glatt og ingen ujevnheter er det ok.

Endret av Reef89
Skrevet

Får håpe det holder da, skal kjøre ned til bergen nå fra ålesund og opp igjen på mandag.

Skrevet

Jekk opp hjulet og se om du klarer å vri det til siden og om det kommer lyd.

Skal de om jeg ikke kan få tak i en jekk her i bergen illpet av helgen, om ikke så får det bli på tirsdag :)
Skrevet

Fikk rikket og vridd på hjulet på søndag og alt jeg fant utav var at bremseklossen tar innpå skiven, så tror kanskje en kombinasjon av litt slitte skiver og kalipper kan ha noe med saken å gjøre?

Ville ikke la seg vri til siden hjule og kom heller ingne lyder når jeg prøvde på det.

Skrevet

Fikk rikket og vridd på hjulet på søndag og alt jeg fant utav var at bremseklossen tar innpå skiven, så tror kanskje en kombinasjon av litt slitte skiver og kalipper kan ha noe med saken å gjøre?

Ville ikke la seg vri til siden hjule og kom heller ingne lyder når jeg prøvde på det.

Kan høre ut som om kaliperen trengs å byttes. Det skjedde med min for litt siden. Den hang se opp og ville ikke trekke seg tilbake igjen. Men jeg hadde ingen lyd. :)

Skrevet

Kan komme godt med lyder ved litt heng i calipper bak :) Kjøp ny med nye bolter samt skift skiver og klosser bak så skal du se det blir bra.

Skrevet

Har jo heldigvis performance kalipperne liggende så håper det løser seg når jeg får dem på en gang. Merker også at håndbrekket plutselig indet siste må trekkes uendelig langt opp for at det skal funke ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...