Gå til innhold

-


Skare1
 Share

Anbefalte innlegg

Det følger av forskrift om tap av rett til å føre motorvogn mv. § 8-4 at den som mister førerkortet i prøveperioden (jf. førerkortforskriften § 4-2) på grunn av brudd på trafikale adferdsproblemer må avlegge full førerprøve uavhengig av tapstiden. Man vil inntre i ny to-års prøveperiode etter at ny førerprøve er bestått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som saltkjelen sier er riktig

 

er man i prøvetiden så har det ikke noe å si hvor lenge man mister lappen, så lenge man fakisk mister den (ikke midlertidig indratt for etterforskning)

da må man ta alt på nytt.

 

er man utenfor prøvetiden så kan man miste førerkortet intill 6mnd uten å måtte ta noe som helst på nytt, dvs mister man førerkort i 6mnd å 1 dag må man ta førerprøven på nytt.

 

 

Lykke til, å se deg for neste gang :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, den er grei Men er jo ikke prøvetid på lett-mc. Vil det si at jeg ikke trenger oppkjøring på lett-mc, i og med at jeg har mistet den i 6mnd?

Det er jeg faktisk ikke sikker på, har du flaks kan det hende du får igjen lett mc førerkort uten noe "føzz" , du kan jo bare ringe førerkort avdelinga på BT å høre om det er nødvendig med oppkjøring på lett mc siden du ikke har mista den mere en 6 mnd.

 

gjerne post her hva de sier, ble litt nysjerrig jeg nå :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...