Gå til innhold

GS-performance camber tårnlager


JSJ
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter veldig med monteringen av camber tårnlagrene mine fra gs! Når jeg strammer mutteren på toppen får jeg ikke tårnlageret til å rotere. Har selvfølgelig dynket alle kontaktflater i olje. Måtte i tillegg smergle av de hylsene litt da de i utgangspunktet var trange å få inn i hullet på tårnlageret.

 

Er det noen som har vært borti dette før og har en løsning på det?

Snakket forøvrig med GS i går, og de sa bare at jeg måtte smøre godt med olje, noe jeg har gjort...

 

De skal monteres på en E30, med e36 bilstein demper (e36 m3 bremser). Jeg bruker hylser med rett diameter osv.

 

Mvh. Jørgen Jenssen

 

post-45469-0-90611700-1440057616_thumb.j

 

post-45469-0-59662500-1440057617_thumb.j

Endret av JSJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv. Mine var derimot kroniske, fjæra vrengte seg av demperen ved montering og det var mere som ei foring enn ett lager. Kontakta GS og bytta settet, det nye var bedre men ene sia var fortsatt alt for treg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jeg har hørt at folk klager på klunkelyder og fjærer som vrir/spenner seg ved fult rattutslag ved parkering f.eks. Også vet jeg at svært få coilorkit passer så godt med topplageret. Man får liksom ikke mutteren på toppen langt nok ned på stempelt slik at nylonen tar tak. Løsninga blir ofte da å smøre inn gjengene med blå lock tite. Det gjorde hvertfall jeg på både M5'en og E46'n, dog med plater av annen fabrikant, men prinsippet var det samme. Holdt helt fint. De løsnet ikke under mitt eie. Til den prisen mener jeg du burde styre unna @tennbrikket

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...