Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skulle bytte ut utløserlageret, jeg fikk av kassen og skrudde av trykkplaten bare for å se over den, lamellen og svinghjulet da jeg egentlig hadde tenkt å bruke samme clutchen siden den var byttet for få år siden. Så da at trykkplaten og lamellen hadde fått noe juling ;D svinghjulet var heldigvis fint :) Jeg bestilte da nytt kitt fra FXracing med forsterket trykkplate og 6-puck lamell. 

Er litt spent på hvordan bilen vil oppføre seg i kombinasjon med JBracing svinghjulet på 5 kg og FX kittet, men tror det skal gå greit, selv om JB skriver så fint på nettsiden sin "These special purpose flywheel/clutch combinations are NOT SUITABLE for street driven vehicles." haha ;D

Noen her som har prøvd tilsvarende kombinasjon på veg? :)

Slenger med litt bilder, kommer sikkert et bilde eller to ved montering av nye clutchen og :)

post-86464-0-49415900-1441668220_thumb.j

post-86464-0-74492600-1441668222_thumb.j

post-86464-0-00553100-1441668225_thumb.j

post-86464-0-90968600-1441668226_thumb.j

post-86464-0-94548700-1441668228_thumb.j

post-86464-0-96027100-1441668230_thumb.j

post-86464-0-33268600-1441668233_thumb.j

Endret av bimmerole94
Skrevet

hehe :D er klar over at 4-puck ikkje er noe å ha på veg, hvertfall ikkje i køkjøring. Men har hørt at 6-puck skal gå helt fint å kjøre med, men igjen helst minst mulig køkjøring :P men det er i kombinasjon med svinghjulet jeg er spent på :D

Skrevet

haha, ble jalla eksos da potten som satt på strupet voldsomt (mye for å bare høre lyden og xD) ble så mye lyd og bråk, så må nesten få lagd meg noe skikkelig eksos etterhvert, eller bygge litt om på potten eg har ;) ettertenningene var så voldsomme at eg kvapp når eg satt i bilen, trodde eksosen hadde falt av eller noe, høres ut som om noen slår i bilen med en hammer x)

post-86464-0-57080700-1442108370_thumb.j

Skrevet

Vær forberedt, på den 6 pucka lamellen har en slik på min og og den har sotte fast 10 ganger eller noe nå og nå er den stuck, min er dayli driver.. Og btw er org e39 m5 trykk plate , denn trykkplata sammen med (skulle være forsterket lamell) ble brukt opp på rudskogen etter en banedag(heavy sparking) 2 mnd gammel og den jeg har nå er litt over ett år gammel 6 pucka fjæra fra clutch masters, med alu svinghjul. Med andre ord må jeg ut med girkassa og se om den er reddbar

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Skrevet

takk for tipset Rani, håper du bare har vert uheldig med din da, men hvis min og blir slik så blir det en noe hissig mail til FXracing x) skal oppdatere om min clutch bare er drit også. Teit hvis det er m5 drykkplate og da.. men de bør/skal jo egentlig holde?

håper du får din opp å gå raskt igjen :)

Skrevet

M5 trykkplata skal jo tåle 400hk og 500nm eller noe, sendte en sinna mail til clutch masters de sa de kunne lage ny overflate, men mot at jeg betalte for frakt opp og ned, samt for kostnader å legge på nytt belegg. Kan hende at jeg ikke har hatt nokk hest til å dra løs trykkplata fra svinghjulet, det kitte jeg har skulle tåle 170% mer enn en org e39 m5 clutch. Den andre var mye mildere..

Skrevet

huff x) må ikkje sparke løs med 285 dekk :D dyrt er det også å herje med sånne dekk ;D satser på at det går greit med 235 dekkene mine :P kittet mitt skulle tåle 565hk og 720 nm :P 

Skrevet

Trenger ikke en gang sparke skal du sladde, rudskogen i 3. Brukte jg bare, kom masse røyk og både jeg og 540n nøyt :) 225 dekk var best, men 235 eller 245 er ikke dumt det heller i og med at du har "litt" mere hest

Skrevet

håper å få testet bilen min litt på rudskogen neste sommer så jeg får testet den skikkelig, og håper å få sett den strøkne bilen din der også :D..igjen, utrolig grom lakk på skuta di ;D

Skrevet

Takktakk, ja kommer seg nå. Det som er litt spesielt med en slik farge er at en blir fort vant med den så for mer er den ikke så spess. Vurderer faktisk å gå tilbake [emoji14]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...