Torkild Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 (endret) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 Støy: 70 dB Pirelli Cinturato P7 Støy: 71 dB Dunlop SP Sport Maxx GT ROF Støy: 65 dB Ser at støymerkingen på dekket er lavere, men det er fremdeles ikke et behagelig dekk å ha på bilen. Jeg opplevede mer støy fra Dunlop en fra Pirelli. videre merket jeg klar bedring både på forbruk, styrerespons samt hvordan bilen tok ujevnheter som dumpler, asfaltskjøter, sprekker osv i vei banen. Kommer til å bytte de til våren Endret September 18, 2015 av Torkild
papertiger Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Har ikke erfaringer selv enda (forhåpentligvis snart...), men både kollega av meg (E61 525xdrive 18") og Bavaria har anbefalt disse dekkene, både med tanke på støy lav støy, gunstig pris, lite sporing og generelle egenskaper på vått og tørt føre: Vredestein Ultrac Vorti. Så gjenstår det å se om jeg blir like fornøyd.
Torkild Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Har ikke erfaringer selv enda (forhåpentligvis snart...), men både kollega av meg (E61 525xdrive 18") og Bavaria har anbefalt disse dekkene, både med tanke på støy lav støy, gunstig pris, lite sporing og generelle egenskaper på vått og tørt føre: Vredestein Ultrac Vorti. Så gjenstår det å se om jeg blir like fornøyd. Kolega har dette på en Audi A4, han skrøt hemningsløst av de Sikkert ikke et dumt valg nei. Og ser at vanlig mannen i gate legger seg på hans omtale: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Ultrac-Vorti.htm De er også oppe til vurdering for og si det sånn...
Basse Lusk Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Å lese tester av dekk er til å rive seg i håret av. Opplevelsen er så individuell at samme dekk får alt fra slakt til lovprising. Noen anmeldelser er helt sikkert også falske. Uavhengige og kontrollerte tester kan heller ikke blindt legges til grunn for dekkvalg. For det første er råvarekvaliteten så varierende rundt om i verden at man må vite hvor dekkene som er testet, er produsert. Et dekk testet i USA kan være av en annen kvalitet enn den samme dekkmodellen testet i Norge. Opplevelsen av dekket varierer også mellom ulike størrelser, og ikke minst mellom ulike biler, kjøremønster og kvalitet på veidekket. Dette tror jeg kan være bakgrunnen for at samme dekk gir folk så ulike opplevelser. Det er lurt å ha dette i mente, og lytte mest til folk som har samme bil som deg. Jeg merker meg at trådstarter spesifikt etterspør erfaringer med F10. Det er nok smart.
papertiger Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Å lese tester av dekk er til å rive seg i håret av. Opplevelsen er så individuell at samme dekk får alt fra slakt til lovprising. Noen anmeldelser er helt sikkert også falske. Uavhengige og kontrollerte tester kan heller ikke blindt legges til grunn for dekkvalg. For det første er råvarekvaliteten så varierende rundt om i verden at man må vite hvor dekkene som er testet, er produsert. Et dekk testet i USA kan være av en annen kvalitet enn den samme dekkmodellen testet i Norge. Opplevelsen av dekket varierer også mellom ulike størrelser, og ikke minst mellom ulike biler, kjøremønster og kvalitet på veidekket. Dette tror jeg kan være bakgrunnen for at samme dekk gir folk så ulike opplevelser. Det er lurt å ha dette i mente, og lytte mest til folk som har samme bil som deg. Jeg merker meg at trådstarter spesifikt etterspør erfaringer med F10. Det er nok smart. det er tatt rett på kornet - både hva dekktester angår og ikke minst hvilken bilmodell de skal på. Samme del kan være rett for en bilmodell men helt feil på en annen, i samme eller annen dimensjon.
Otis Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Jeg fremholder ps2/3/pss som rimelig støysvake dekk. Hadde Dunlop SP sport maxx før og de var en god del mer bråkete. Nå når vi får kaldere tider så bråker dekkene mer uansett da.
icodden Skrevet September 18, 2015 Skrevet September 18, 2015 Men hvilket sport maxx dekk snakker dere om? de er ikke like.
icodden Skrevet September 19, 2015 Skrevet September 19, 2015 (endret) ok, bra det ikke var RT, for det har jeg en bedre opplevelse med. vet det er flere Tesla model s eiere som kjører sport maxx RT pga. lav støy. Det eneste er at de blir litt fort utslitt. Endret September 19, 2015 av icodden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå