Alpejohn Skrevet September 4, 2015 Skrevet September 4, 2015 Monterte hengerfeste i sommer, og fikk først nå testa elektronikken da jeg måtte modifisere kontakta litt. Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt ryggelys på hengeren tidligere med andre biler.. Men det kan være jeg tuller. Uansett, med en gang jeg plugger i kontakten på min e39, så kobler pdc ut bak, (sånn skal det jo være) så slukker ryggelys på bilen, samt ryggekamera skrur seg av. Ryggekamera er originalt opplegg så det er kobla på ryggelys, så at det slår seg av er jo forståelig men veldig kjedelig. Ledningsnettet er fra haagen.no, 7-polt kontakt. Er ikke modifisert på noen måte, kun koblet opp etter instrukser. Man kan ikke gjøre feil. Men er jo litt irriterende vis det ikke skal være ryggelys der.. Noen som vet sikkert? Og hvordan oppfører din bil seg når du kobler til henger? Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk
Otis Skrevet September 4, 2015 Skrevet September 4, 2015 Dette står i WDS. "Rear fog light, reversing light, communication The rear fog light and reversing light are not switched directly by the lamps of the towing vehicle as the corresponding lamps on the car must be extinguished with the trailer hitched up. The trailer module communicates with the light module via a data link between the light module and trailer module. The rear fog light and reversing light are controlled via this data link. The trailer module transfers error messages to the light module with regard to faults in the trailer power circuits. The rear fog light is switched off in the event of an interruption in communication between the light module and trailer module for more than two seconds. Communication is re-attempted every time terminal 15 is switched on. If communication between the light module and trailer module was already set up once and is now interrupted, the corresponding fault code is entered in the fault code memory of the light module."
Alpejohn Skrevet September 4, 2015 Forfatter Skrevet September 4, 2015 Takker, har ikke wds tilgjengelig for øyblikket. Men dvs at ryggelys og tåkelys slåes av på bilen når hengeren kobles til.? Så da er alt normalt. Kjipt uansett da, hadde jo vært greit med ryggelys. Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk
Otis Skrevet September 4, 2015 Skrevet September 4, 2015 WDS er bestandig tilgjengelig her Ellers, ut i fra teksten så ser det absolutt ut at det er korrekt virkemåte.
Hpi Skrevet September 4, 2015 Skrevet September 4, 2015 Jeg har kjørt bil hvor ryggelys ikke slår seg av og når du rygger i mørke med aluminiumshenger så oppnår du kun at du blir blenda av at ryggelysene på bilen treffer det blanke aluminiumet på hengeren. Du ser bedre uten synes jeg selv om det blir pest eller kolera
Alpejohn Skrevet September 4, 2015 Forfatter Skrevet September 4, 2015 Otis:Er WDS online igjen!? Flott! Har det bare på virituell pc jeg, men det funker jo fint det. Hpi: Du har et godt poeng, og var det samme jeg kom frem til. Men hadde jo vært greit og hatt ryggelys på hengeren. Kanskje koble over tåkelys till ryggelys..
Hpi Skrevet September 4, 2015 Skrevet September 4, 2015 Ja ryggelys bare på hengeren og ikke på bilen hadde absolutt vært å foretrekke
Alpejohn Skrevet September 4, 2015 Forfatter Skrevet September 4, 2015 Men er det ikke vanlig at det er ryggelys på hengeren? Gamlingen sin har klart glass på 2 plasser, ene er blinklys og andre.. Ryggelys? Har ikke opna lykta og sjekka da. Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk
Hpi Skrevet September 4, 2015 Skrevet September 4, 2015 (endret) Ja jeg har Gaupen henger og den har også 2 slike trekanter med blankt glass men har aldri studert hva som lyser Ser ihvertfall ut som høyre lykta har ryggelys, kanskje venstre har tåkelys? Slik som bildet her: Endret September 4, 2015 av Hpi
Alpejohn Skrevet September 4, 2015 Forfatter Skrevet September 4, 2015 Samme lyktene vi har. Skal se nærmere på det i dag tenker jeg. Sent fra min Nexus 4 via Tapatalk
bmwmaxi Skrevet September 6, 2015 Skrevet September 6, 2015 Er bare ryggelys på den nye type kontakt, 13pin. http://www.tilhenger.com/?cat=teknisk&page=koblingskjema
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå