CaptainSexy Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Hallo. Jeg har ett par spørsmål. Så at bilen min har litt lite olje, og lurer på hva slags olje jeg bør fylle på? Hva er best med tankepå smøreegenskaper? Har også fått en tikkelyd i dag, som høres utsom ventilene. Kan dette være Pga lite olje? Lyden var ikke der når jeg kjørte senere på dagen, så den kommer og går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Fyll olje med godkjenning ll98 så er du berget. Evt så ser du i instruksjonsbok for der vil svaret også stå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 Da gjør jeg det! Har dessverre ikke instruksjonsbok til bilen min. Den var long gone da jeg kjøpte bilen. Noen tips hvor de selger ll98 godkjent olje i Østfold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Sævland Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 Tror det er lettere å finne LL-01 eller LL-04. De selger det over alt. Fra Shell til Statoil, og fra Biltema til BilXtra. CaptainSexy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 Har ikke hatt bilen så lenge, men den fikk ett oljeskift av forrige eier rett før jeg overtok bilen. Han fylte på Mobil1 10w-40, men er den LL godkjent ? Eller må jeg bytte all olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 4, 2015 Share Skrevet September 4, 2015 (endret) Får ofte tikkelyd de første sekundene etter oppstart på den motoren der. Jeg kjører Castrol Edge 0W-40. Kjøper du på nett så blir ikke prisen så gærn. Kanskje like greit å ta en oljeskift for deg, blir da ca. 6,25L med olje som trengs. Kan nok bruke både 10W-40, 5W-30 og 5W-40 uten problem. EDIT: postet samtidig. Mobil1 skal nok være godkjent for motoren din. Den finner du vel på Jula om jeg ikke husker feil. Endret September 4, 2015 av E.C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet September 4, 2015 Forfatter Share Skrevet September 4, 2015 Da fyller jeg på med Mobil 10w-40 og blir det ikke bedre så bytter jeg til LL godkjent olje. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Stikk på europris å kjøp mobil1 super3000 evt 0-40 olje en plass. Bytt ut all oljen og filteret. Luftfilter og plugger er og viktige å bytte ut. Mobil oljer er veldig bra og billig. Castrol til BMW er bare markedsføring, dog måtte jeg kjøpe Castrol limited slip til differensialen grunnet noe tilsats for innmaten. Ellers kjører jeg alltid på mobil 1, og ikke tikker motorene mine mer en andres, kun under kald start i et par sekunder. Nye løftere og kamaksler må vel til for å få alt helt bra igjen. Bruk pengene på servicer, så går den motoren langt. Min gamle 520 var for lengst passert 400.000km og den var det enda bra komp i og helt fritt for ulyder, var dog flere oljebytter i løpet av årene. Kjør 10-12000km å bytt alt igjen. Ikke følg "longlife" sine intervaller, da blir oljen brukt opp og motoren like så. 30.000KM er over dobbet så langt som fornuften tilsier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet September 5, 2015 Forfatter Share Skrevet September 5, 2015 Hoi! Fant ut i dag at oljenivået i dashbordet er ikke til å stole på. Peilepinnen var jo nesten tørr, men inne i bilen viste 3 streker.. Etter noen liter med olje forsvant tikkelyden. Oh happy days. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet September 5, 2015 Share Skrevet September 5, 2015 Ikke tilfeldigvis tre grønne streker? Det er isåffal serviceindikatoren din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet September 5, 2015 Forfatter Share Skrevet September 5, 2015 eeeh jo Haha, så feil kan man ta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå