Gå til innhold

Anbefalt olje på 97 E39 520i

CaptainSexy
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har ett par spørsmål. Så at bilen min har litt lite olje, og lurer på hva slags olje jeg bør fylle på? Hva er best med tankepå smøreegenskaper? Har også fått en tikkelyd i dag, som høres utsom ventilene. Kan dette være Pga lite olje? Lyden var ikke der når jeg kjørte senere på dagen, så den kommer og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ofte tikkelyd de første sekundene etter oppstart på den motoren der.

Jeg kjører Castrol Edge 0W-40. Kjøper du på nett så blir ikke prisen så gærn. Kanskje like greit å ta en oljeskift for deg, blir da ca. 6,25L med olje som trengs.

Kan nok bruke både 10W-40, 5W-30 og 5W-40 uten problem.

EDIT: postet samtidig. Mobil1 skal nok være godkjent for motoren din. Den finner du vel på Jula om jeg ikke husker feil.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk på europris å kjøp mobil1 super3000 evt 0-40 olje en plass.

Bytt ut all oljen og filteret. Luftfilter og plugger er og viktige å bytte ut.

Mobil oljer er veldig bra og billig. Castrol til BMW er bare markedsføring, dog måtte jeg kjøpe Castrol limited slip til differensialen grunnet noe tilsats for innmaten. Ellers kjører jeg alltid på mobil 1, og ikke tikker motorene mine mer en andres, kun under kald start i et par sekunder. Nye løftere og kamaksler må vel til for å få alt helt bra igjen.

Bruk pengene på servicer, så går den motoren langt. Min gamle 520 var for lengst passert 400.000km og den var det enda bra komp i og helt fritt for ulyder, var dog flere oljebytter i løpet av årene. Kjør 10-12000km å bytt alt igjen. Ikke følg "longlife" sine intervaller, da blir oljen brukt opp og motoren like så. 30.000KM er over dobbet så langt som fornuften tilsier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...