Gå til innhold

"Trimme" F10?

ol.salvesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Var på kundekveld med Bavaria i går og fikk kjøre mye syke biler(M3,640d,x630d,423i osv). Min 520d ble selvfølgelig veldig kjedelig etter dette og har nå fått for meg at jeg må få "trimmet" den. Jeg vil dog legge litt penger i det og fått gjort det skikkelig, men har også lyst å tyne ut det som går. Så hva er mine "beste" alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt beste alternativ er vel å gå for det orirignale M Performance Power Kit, som gir rundt 200 hk (flere mener at dette er underrapportert) og nærmere 450 nm, men til gjengjelg koster dette rundt 16-20 000 kroner i Norge basert på de innspill jeg har fått med meg. Andre laternativer er å bruke vanlige/tradisjonelle tuningfirmaer, eller såkalt chiptuning fra produsenter som Hamann, Hartge, AC Schnitzer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt beste alternativ er vel å gå for det orirignale M Performance Power Kit, som gir rundt 200 hk (flere mener at dette er underrapportert) og nærmere 450 nm, men til gjengjelg koster dette rundt 16-20 000 kroner i Norge basert på de innspill jeg har fått med meg. Andre laternativer er å bruke vanlige/tradisjonelle tuningfirmaer, eller såkalt chiptuning fra produsenter som Hamann, Hartge, AC Schnitzer.

Vill de andre produsentene klare å tyne ut mer kraft for samme pris, og uten at det gjør noe ekstra skade på motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med M Performance, pris på manuell er ca 17-18000 og litt mer på automat grunnet bytte av konverter men er ikke helt sikker om det er nødvendig på F1X, men det er nødvendig på E9X hvertfall. Da beholder du garantien fra BMW, spesielt viktig siden du har N47 motoren. (går utifra det ikke er den nyeste med B47)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at "service gikk fra 8 til 15 000"?

Såklart, en vanlig "chip"/ omprogrammering er billigere, det er jo ingen hardware.

Typisk pris er vel 5-8000,- for dette.

Ref: http://sv.bsr.se/trimsatser/t/2837

Bremseklosser og skiver måtte byttes bak. Så da ble det noen lapper til gitt :) 

Hm, se der ja. Nei usikker på hva jeg skal gå for, er det ikke SW oppdatering denne TRF driver med også? eller er det utskiftning av HW evt mekaniske deler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...