Rembrandt Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Hei, jeg så et program på TV forleden som hetet Trade Up, der fyren reiser til Dubai for å kjøpe bil. Det er drit billige biler der, og jeg gjorde litt resesrch så koster en X5 200.000 kr fra 2008. Det er rene røverkjøp, så jeg lurte på om det er fornuftig å importere derfra, men de er ikke beregnet for nordiske forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 9, 2015 Share Skrevet September 9, 2015 Tatt høyde for norske avgifter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rembrandt Skrevet September 10, 2015 Forfatter Share Skrevet September 10, 2015 Tja, hva skal jeg si om norske avgifter. Det er jo de som skremmer meg mer enn handelen i Dubai. Du kan finne deg en dritbra bil til en veldig god pris, men TOLLEN kan ødelegge bildrømmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Du kan ikke si om en bil er billig før du har sammenlignet "ferdig registrert på skilt"-prisen med evt tilsvarende i bruktmarkedet. Mtp svak krone er det slettes ikke sikkert du kommer godt ut av det. Du kan sjekke dette på toll.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 10, 2015 Share Skrevet September 10, 2015 Hei, jeg så et program på TV forleden som hetet Trade Up, der fyren reiser til Dubai for å kjøpe bil. Det er drit billige biler der, og jeg gjorde litt resesrch så koster en X5 200.000 kr fra 2008. Det er rene røverkjøp, så jeg lurte på om det er fornuftig å importere derfra, men de er ikke beregnet for nordiske forhold? Det er vell aldri under 20 grader der, så du burde sjekke om bilen har varmeapperat eller noe lignende ellers blir det kaldt Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krika Skrevet September 11, 2015 Share Skrevet September 11, 2015 Det er vell aldri under 20 grader der, så du burde sjekke om bilen har varmeapperat eller noe lignende ellers blir det kaldt Leveres bilene i det hele tatt uten varmeapparat? Trodde dette var standard i så og si alle biler, men at vi her i nord får cold climate pakke som inneholder større varmeanlegg, annet batteri og oppvarmede speil osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StopAndGo Skrevet September 11, 2015 Share Skrevet September 11, 2015 Ikke glem at dersom bilen ikke er produsert for EU/EØS må den dokumenteres fullt ut i forhold til europeisk regelverk. Det kan fort være store forskjeller på biler produsert for andre deler av verden, så det kan fort bli en strevsom prosess. Jeg ville ikke tatt forgitt at den lar seg godkjenne i Norge, f.eks. kan avgasskravene være noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet September 11, 2015 Share Skrevet September 11, 2015 S823A Hot-climate version <-- mulig dette er standard på bilder der borte Sakset fra http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=690543 Hot country refers to a coding option for the IHKA (HVAC computer) that sends more air to the center vents to provide the most a/c cooling. The coding option for hot country is to set it to "normal" so I would assume it's pretty common.IHKA programming enhanced to produce more cooling output when selected to “hot country”. (Footwell and defrost vents closed to allow more center vent air for maximum cold air.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet September 11, 2015 Share Skrevet September 11, 2015 (endret) drit billige biler der. Loster en X5 200.000 kr fra 2008. 200.000kr dritbillig? Koster ca 50000kr mindre for en i Tyskland. Klikk. Men om den hadde utstyr som "gull". Så kanskje...? Endret September 11, 2015 av E92 Popza Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rembrandt Skrevet September 14, 2015 Forfatter Share Skrevet September 14, 2015 Så dere mener at biler i Dubai er ikke beregnet for nordiske forhold? En BMW er en BMW, den er jo produsert i Tyskland, eller har de egne fabrikker i Dubai? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 14, 2015 Share Skrevet September 14, 2015 Bilene utstyres forskjellig etter hvor de skal, men den vil nok fungere fint i Norge også. X5 er forøvrig produsert i USA. Popza reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmm.bimmer Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 (endret) Bilene utstyres forskjellig etter hvor de skal, men den vil nok fungere fint i Norge også. X5 er forøvrig produsert i USA. Mener å ha lest eller hørt på radio at det var i Mexico de har fabrikken (: Endret September 15, 2015 av Mmm.bimmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 De blir nok hovedsakelig produsert i South Carolina, USA, sammen med X3, X4 og X6. I følge Wikipedia blir derimot noen av bilene sendt til BMWs fabrikk i Mexico for pansring og tilsvarende modifiseringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mmm.bimmer Skrevet September 15, 2015 Share Skrevet September 15, 2015 De blir nok hovedsakelig produsert i South Carolina, USA, sammen med X3, X4 og X6. I følge Wikipedia blir derimot noen av bilene sendt til BMWs fabrikk i Mexico for pansring og tilsvarende modifiseringer. Ja, stemmer! Billig i Mehiko (: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå